Abstract:
Toplumu yönlendirme işlevi bulunan habercilik güçlü ve köklü bir meslek dalı olarak etki alanı içinde dikkatle incelenmesi ve değerlendirilmesi gereken bir meslektir. Bilgi ve iletişim teknolojisinin gelişmesiyle birlikte birçok alanda yaşanan değişim ve dönüşüm habercilik meslek pratiklerini de etkilemiş ve bu alanda bir dönüşümü beraberinde getirmiştir. Yeni medya ortamları ile birlikte habercilik mesleği de internet ortamına taşınmıştır. İnternet haberciliğinde geleneksel haberciliğin aksine reklam ve haber arasındaki çizgi keskin bir şekilde ayrılmamıştır. Bu durum internet haberciliğinde reklam ve habercilik pratiklerinin önemli oranda değişime uğramasına neden olmuştur.İnternet haberciliği açısından haber sitesinin daha çok tıklanması daha çok reklam alma açısından önemli hale gelmiştir. Böylece internet haber üreticileri okuyucuların haber sitesinde daha fazla zaman geçirmesini ve daha fazla tıklama yapmasını sağlamaya yönelik etik olmayan habercilik yöntemlerini kullanmaya başlamıştır.Bu çalışmada da haber sitelerinin clickbait içerikli haber üretim pratikleri incelenmektedir. Bu noktada Türkiye'de internet ortamında en fazla ziyaretçisi olan hürriyet.com.tr, sözcü.com.tr, takvim.com ve yeniakit.com haber sitelerinin clickbait içerikli başlık kullanımları içerik analizi kullanılarak incelenmektedir. Araştırmanın sonunda araştırma kapsamında incelenen haber sitelerinin tamamının belirli sayılardaki haberlerinde clickbait içerikli haber sunumu yaptıkları görülmüştür.