dc.contributor.author |
Akpınar, Fatma Handan |
|
dc.date.accessioned |
2023-02-07T11:31:58Z |
|
dc.date.available |
2023-02-07T11:31:58Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.uri |
http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/6200 |
|
dc.description.abstract |
Günümüzdeki teknolojik gelişimlere baktığımızda insanla bilgisayar etkileşimine paralel olarak eğitim ve öğretim kavramlarının farklılaştığını görüyoruz. Gelişen teknoloji sayesinde her geçen gün daha fazla bilgiye daha fazla insanın erişmesi sağlanmaktadır. Teknolojinin bize sunduğu internet, her yaştan bireyin istek ve ihtiyaçlarını kolaylıkla karşılamalarını sağlayan önemli bir teknolojik devrimdir. İnternet ve bağlı olduğu eğitim ortamlarının kullanımı dünyada olduğu gibi Türkiye'de de günümüzde büyük bir hızla artmaktadır. Eğitimde teknoloji entegrasyonu ile değişime, yeniliğe ve gelişime her an açık şekilde, çağa ayak uydurularak eğitimden en iyi ve en kaliteli şekilde verim alınması amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda uzaktan eğitim sistemlerinin geliştirilmesi, internet tabanlı uygulamaların artması, multimedya tabanlı sistemlerin kullanılması süreci ile öğretim teknolojileri alanında kullanılabilirlik çalışmaları yaygınlaşmaya başlamıştır. Bu bağlamda, teknolojinin entegrasyonu yoluyla eğitimin daha kaliteli ve verimli olabilmesi amacıyla 2010 yılında geliştirilen "FATİH (Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi) Projesi" kapsamında Milli Eğitim Bakanlığı tarafından öğretmenler ile öğrenciler arasında iletişim kurmak, eğitim hayatları boyunca kullanabilecekleri materyalleri sağlamak üzere dijital eğitim platformu EBA (Eğitim Bilişim Ağı) kurulmuştur. EBA (Eğitim Bilişim Ağı)'nın eğitimde kalite ve verimliliğin artırılmasında belirleyici bir etken olan kullanılabilirliğinin, İnsan-Bilgisayar Etkileşimi kapsamında, ortaöğretim öğrencilerinin kullanma niyetlerine olan etkisini belirlemek bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini Antalya Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı ortaöğretim kurumlarında 2020-2021 eğitim-öğretim yılında eğitim gören ortaöğretim seviyesindeki rastgele seçilen 452 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma kapsamında veri toplama aracı olarak çevrim içi anket geliştirilmiştir. Anket ile elde edilen veriler SPSS programıyla analiz edilmiştir. Ortaöğretim öğrencilerinin EBA'yı Kullanma Niyetleri üzerinde Genel Tasarım Hususları ve Öğrenilebilirlik boyutlarının anlamlı bir etkisinin olduğu, İçerik Tasarım boyutunun ise anlamlı bir etkisinin olmadığı görülmüştür. Elde edilen verilerin, Milli Eğitim Bakanlığı ile paylaşılarak, EBA' nın arayüz gelişimine katkı sağlayacağı düşünülmektedir. |
en_US |
dc.publisher |
Akdeniz Üniversitesi |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
EBA(Eğitim Bilişim Ağı), İnsan-Bilgisayar Etkileşimi, Kullanılabilirlik |
en_US |
dc.title |
Eğitim bilişim ağı'nın insan-bilgisayar etkileşimi kapsamında kullanılabilirliğinin değerlendirilmesi |
en_US |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Yönetim Bilişim Sistemleri |
en_US |
dc.contributor.consultantID |
Yörük, Tayfun. |
en_US |
dc.contributor.institute |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |