Abstract:
Bu araştırmanın amacı, Akdeniz Üniversitesi bünyesinde 2020-2021 Eğitim Öğretim Yılı Güz Dönemi'nde zorunlu ortak dersleri uzaktan ve öğrenme yönetim sistemi (Advancity Learning Management System, ALMS) aracılığıyla alan lisans ve ön lisans öğrencilerinin uzaktan eğitim sürecinde kullandıkları öğrenme yönetim sistemini (ALMS), bilgi sistemleri beklenti onaylama modelinde (BSBOM) yer alan algılanan fayda, memnuniyet, onay ve sürekli kullanım niyeti değişkenleri kapsamında incelemektir. Bu incelemeler sonucunda öğrencilerin ÖYS'yi sürekli kullanım niyetlerine etki eden değişkenler arasındaki ilişkiler yorumlanarak, bir bilgi sistemi olan ÖYS'yi sürekli kullanıma devam etme niyetleri hakkında çıkarımlarda bulunulmuştur. 2020-2021 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Dönemi'nde 22485 öğrenci ortak dersleri öğrenim yönetim sistemi vasıtasıyla almaktadır. Veri toplama sürecinde, ölçme aracı 22485 katılımcıya ALMS aracılığıyla mesaj olarak gönderilmiş, 770 katılımcıdan geri dönüş alınmıştır. "Yabancı Dil I", "Türk Dili I", "Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I" ve "Bilgi Teknolojileri Kullanımı" dersleri öğrenme yönetim sistemi ile uzaktan alınan derslerdir. Öğrencilerin görüşlerini almak amacıyla veri toplama aracı olarak "Uzaktan Eğitim Öğrenme Yönetim Sisteminin Bilgi Sistemleri Beklenti Onaylama Modeli Kapsamında İncelenmesi Konulu Görüş Anketi" kullanılmıştır. Kullanılan anket literatürde var olan geçerlik ve güvenirliği ispatlanmış çalışmalarındaki anket sorularından uyarlanarak oluşturulmuştur. Araştırmanın madde analizleri ve faktör analizleri Microsoft Office Excel 2016, SPSS 23.0 (The Statistical Packet for The Social Sciences), ve AMOS 24.0 paket programları aracılığıyla Yapısal Eşitlik Modeli (YEM) yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Akdeniz Üniversitesi'nde ortak dersleri uzaktan ve Öğrenme Yönetim Sistemi ALMS aracılığıyla alan lisans ve ön lisans öğrencilerinin kullandıkları uzaktan eğitim sistemini beklenti onaylama modeli kapsamında inceleyen bu çalışmada nicel araştırma modellerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, tasarlanan araştırma modeline uygun 4 hipotez test edilmiş ve hepsi de kabul edilmiştir. Gerçekleştirilen analizler sonucunda onay ve algılanan fayda faktörlerinin memnuniyet faktörünü, onay faktörünün algılanan fayda faktörünü, memnuniyet faktörünün sürekli kullanım niyeti faktörünü pozitif yönde ve anlamlı olarak etkilediği tespit edilmiştir.