Özet:
Bu tez çalışmasında, yerel halkın gastronomi imajı ve yiyecekte yenilik korkusu durumlarının etnik yiyecek ve destinasyonda yerel yiyecek tüketim niyeti üzerinde bir etkisinin olup olmadığını incelemek için oluşturulan modelin test edilmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın amacı doğrultusunda literatür taraması yapılmış ve çalışmada ele alınan değişkeler detaylı olarak irdelenmiştir. Oluşturulan modelin test edilmesi için nicel araştırma deseni tercih edilmiştir ve anket yöntemi ile veriler elde edilmiştir. Anket çalışması Antalya'da ikamet eden 384 katılımcı ile 1 Ocak 2020 ile 1 Mart 2020 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında elde edilen verilerin analizi sonucunda yerel halkın gastronomi imajının olumlu olduğu, yiyecekte yenilik korkusu algılarının nötr olduğu belirlenmiştir. Gastronomi imajının ve yiyecekte yenilik korkusunun etnik yiyecek ve destinasyonda yerel yiyecek tüketim niyeti üzerinde anlamlı bir etkisinin olduğu belirlenmiştir. Yiyecekte yenilik korkusunun etnik yiyecek ve destinasyonda yerel yiyecek tüketim niyeti üzerindeki etkisi karşılaştırıldığında etnik yiyecek tüketim niyetine etkisi yerel yiyecek tüketim niyetine göre daha fazladır.