dc.contributor.author |
Çelik, Sefer |
|
dc.date.accessioned |
2023-01-09T11:04:42Z |
|
dc.date.available |
2023-01-09T11:04:42Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.uri |
http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/5996 |
|
dc.description.abstract |
İşletmelerin sosyal medya kullanım nedenleri, kullanım alışkanlıkları ve amaçlarını yeni gelişen bir meslek olarak sosyal medya uzmanları ve sosyal medya profesyonelleri üzerinde ortaya çıkarmayı amaçlayan bu çalışma dört bölümden oluşmaktadır. Araştırmanın ilk bölümünde, Web 2.0 teknolojisi ile bağlantılı olarak ortaya çıkan sosyal medya ve kullanımına yönelik literatür taraması yapılmıştır. Daha sonra sosyal medyanın dünyada ve ülkemizde kullanımına yönelik istatistik verilere değinilmiş ve en çok kullanılan sosyal medya uygulamaları Facebook, Instagram, Twitter ve Youtube hakkında bilgiler verilmiştir. Araştırmanın ikinci bölümünde işletmelerin sosyal medya kullanım nedenlerini ve amaçlarını reklam, pazarlama ve halkla ilişkiler üzerinden irdelenmiştir. Bu kapsamda ülkemizde işletmelerin sosyal medya kullanımına yönelik yapılan araştırmalara yer verilmiştir. Üçüncü bölümde de yeni gelişen bir meslek olarak sosyal medya uzmanlığı ve eğitiminin nasıl olması gerektiği sorusuna yanıt aranmıştır. Araştırmanın dördüncü bölümünde ise çalışmanın yöntemi, amacı, sınırlılıkları ve araştırma sorularına yer verilmiştir. Çalışma kapsamında 122 sosyal medya uzmanına online anket uygulanmış ve anket çalışmasını desteklemek amacıyla 6 sosyal medya profesyoneli ile mülakat yapılmıştır. Elde edilen nicel veriler Spss 20 programına girilerek frekans analizler, mülakatlarda ise betimsel çözümlemeler yapılmıştır. Değerlendirilen veriler sonucunda, sosyal medya uzmanları kişisel olarak en çok kullandıkları sosyal medya platformu Instagram olduğunu belirtirken işletmeler için ise en çok kullandıkları platformun Facebook olduğu ortaya çıkmıştır. Sosyal medya profesyonelleri ile yapılan mülakatlarda katılımcılar, sosyal medyanın ulaşılabilirlik, maliyet, hız, güncellik ve yenilik sağlaması sayesinde doğru zamanda hedef kitle ile iletişim sağlanmasında etkililiği vurgularken, sosyal medyanın gelecekte hayatımızın odak noktası haline geleceğine özellikle reklam, pazarlama ve satış alanlarını etkileyeceğini ifade etmişlerdir. |
en_US |
dc.publisher |
Akdeniz Üniversitesi |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.title |
İşletmelerde sosyal medya kullanımı: Sosyal medya uzmanları üzerine bir değerlendirme |
en_US |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım |
en_US |
dc.contributor.consultantID |
Het Hof, Seçil Deren Van. |
en_US |
dc.contributor.institute |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |