dc.contributor.author |
Bülbül, Celal |
|
dc.date.accessioned |
2022-06-13T08:23:16Z |
|
dc.date.available |
2022-06-13T08:23:16Z |
|
dc.date.issued |
2011 |
|
dc.identifier.uri |
http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/5418 |
|
dc.description.abstract |
Günümüzde şirketler müşteri memnuniyetini sağlamak adına birçok çalışmalar yapmaktadır. Söz konusu gıda ürünleri olduğu vakit firmaların sorumlulukları daha da artmaktadır. Aynı paralelde insanlar gıda konularında bilinçlenmekte ve isteklerine göre şirketlerin eğilimlerini etkileyebilmektedir. Araştırmada Türkiye'de ve dünyada yaş meyve ticaretinde çok önemli bir konuma sahip olan turunçgillerin sektörel durumu ortaya konmuş, ülkemizde patent almış Finike Portakalı'nın değer zinciri analizi metodolojisi izlenerek sürdürülebilir rekabeti araştırılmıştır.Değer zinciri analizi oluşturulurken, tüketicilerin portakal satın alırken nelere değer (önem) verdiği ve tüketici bilincini tespit etmek adına İstanbul ilinde anket çalışması yapılmıştır. Tedarik zincirindeki tüm aktörlerle (girdi temin ediciler, üreticiler, paketleme tesisleri, ihracatçılar, lojistik) birebir görüşmeler yapılmış, zincirdeki materyal akışı, bilgi akışı ve ilişkilerin boyutu değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda tüketici talepleri doğrultusunda tedarik sürecindeki her aşamada gelişim önerileri sunulmuştur. |
en_US |
dc.publisher |
Akdeniz Üniversitesi |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.title |
Finike portakalı’nın sürdürülebilir rekabetin araştırılması: Değer zinciri analizi |
en_US |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
İktisat |
en_US |
dc.contributor.consultantID |
Selim Çağatay |
en_US |
dc.contributor.institute |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |