Abstract:
Yaşadığımız yüzyılda çok hızlı teknolojik ve toplumsal gelişmelerin olması iletişim teknikleri ve yöntemlerinde değişiklikleri de beraberinde getirmektedir. Artık ana konu üretilen malın tüketicinin ikna ederek nasıl satılacağı ve satın alma faaliyetinin nasıl gerçekleşeceği olmuştur. Bu da tüketici davranışlarının daha fazla önemsenmesini ve incelenmesini beraberinde getirmiştir.Günümüzde artık tüketicinin pasif olmadığı yapılan araştırmalarla da saptanmıştır. Tüketiciler artık kendilerine gönderilen bilgiyi sorgular ve bilgiye şüphe ile bakar olmuşlardır. Bu da zamanla tüketicinin deneyim kazanıp bir ikna bilgisine sahip olmasına neden olmuştur.Bu çalışma ile tüketici davranışlarında ikna bilgisi İkna Bilgisi Modeli çerçevesinde açıklanmaya çalışılmıştır. Öncelikli olarak birinci bölümde literatüre bakılarak ilgili kuramsal çalışmalar gözden geçirilmiştir. İkinci bölümde çalışmanın modelini oluşturan İkna Bilgisi Modeli ayrıntılı olarak açıklanmıştır. Son bölümde ise uygulama çalışması yapılmıştır. Çalışmanın uygulama kısmında ise 236 kişiye uygulanan bir anket çalışması yapılarak tüketicilerin ikna bilgisi ölçülmeye çalışılmıştır.Bu çalışma sonunda tüketicilerin ikna bilgisi, konu bilgisi ve aktör bilgisi yapılarına sahip olduğu ve bu yapıların eğitim, yaş ve gelir ile birlikte artmakta olduğu saptanmıştır.