Abstract:
Bilim ve teknolojideki gelişmeler farklı sektörleri etkilediği gibi diş malzemeleri sektörünü (dental sektörü) de etkileyerek hızla gelişmesini sağlamıştır. Diş malzemeleri sektörünün gelişimine özel firmaların etkisi önemli düzeydedir. Bununla beraber sektördeki ulusal ve uluslararası kuruluşların etki düzeyi de yadsınamaz. Diğer yandan diş malzemeleri sektöründeki tüketicilerin bilinçlenmesi daha kaliteli hizmet talep etmelerini sağlamıştır. Böylece sektörde sunulan ürün ve hizmetlerin kalitesine verilen önem artmıştır. Bu bağlamda tüketicilerin değişen algılamalarına cevap verebilmek için firmalar farklı uğraşlar vermektedir.Bu çalışma üç bölümden oluşmuştur. Çalışmanın ilk bölümünde, diş malzemeleri sektörünün yapısı incelenmiştir. Sektörde faaliyet gösteren ulusal ve uluslararası kuruluşlar ile diş depoları (dental firmalar) arasındaki ilişkilerinden bahsedilmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde tüketici ve algılanan değer kavramları irdelenmiştir. Tüketiciler ve değer algıları konusunda literatür çalışmaları incelenmiştir. Farklı alanları inceleyen çalışmalara ilave olarak diş malzemeleri sektörünü konu alan bazı çalışmalardan alıntı yapılmıştır. Son bölümünde ise, çalışmanın uygulama alanı olarak Türkiye'deki diş malzemeleri sektörü araştırılmıştır. Türkiye'de faaliyet gösteren diş depoları ile tüketiciler kapsamında ele alınan diş hekimleri ve diş teknisyenlerinin karşılıklı ilişkileri ve sektöre yönelik tutumları değerlendirilmiştir.