Abstract:
Stres, hizmet sektöründe çalışan işgörenlerin performanslarını etkileyen en önemli faktörlerden birisidir. Bu durumdan dolayı, örgütsel stresin nedenlerini tespit etmek çok önemlidir. Bu nedenler tespit edildikten sonra, örgütsel stresin işgörenlerin performansı üzerindeki etkilerini yönetmek mümkün olabilecektir.Bu tezde, örgütsel stres, örgütsel stresi yaratan faktörler, örgütsel stresin sonuçları, işgören performansına etki eden faktörler ve hizmet işletmelerinde örgütsel stresin işgücü performansına etkileri incelenmiştir. Bu araştırmanın temel amacı; 5 yıldızlı otel işletmelerinde stresin çalışan performansına etkileri olup olmadığını belirlemektir. Çalışmada, araştırma alanı olarak, Türkiye'nin önemli turizm bölgelerinden Belek'te yer alan beş yıldızlı otel işletmeleri seçilmiştir. Araştırma kapsamında 21 adet beş yıldızlı otel işletmesinde toplam 294 işgörene ulaşılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, stres ve performans arasında pozitif yönde anlamlı ancak düşük seviyeli bir ilişki olduğu görülmüştür.