dc.contributor.author |
Aydın, Duygu |
|
dc.date.accessioned |
2022-05-31T11:18:47Z |
|
dc.date.available |
2022-05-31T11:18:47Z |
|
dc.date.issued |
2010 |
|
dc.identifier.uri |
http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/5318 |
|
dc.description.abstract |
Sürekli büyüyen sektörlerden biri olan turizm sektörünün 21.yüzyılda hacim olarak en büyük sektör olacağı ileri sürülmektedir. Türkiye ekonomisinde de önemli bir role sahip olan turizm sektöründe son yıllarda her şey dahil sistem uygulaması benimsenmiştir. Bu uygulama beraberinde sorunları da getirmiştir. Her şey dahil sistem ile seyahat eden turist ziyaret ettiği destinasyonun özelliklerini dahil olduğu tur paketinin ona sağladığı imkanlar kadar bilebilmektedir. Bu durumda destinasyonların turizmde rekabet edebilmesi için marka olma çabaları zorlaşmaktadır.Bu çalışmanın temelini turistlerin Antalya'nın marka değeri yaratacak öğelerinden haberdar olup olmadıklarının belirlenmesi ve Antalya'nın mevcut durumu hakkındaki bilgilerinin ölçülmesi oluşturmaktadır. Bu amaçla olasılıksız örnekleme yöntemiyle belirlenen 260 Alman ve Rus turistin ifadelere yönelik tutumları belirlenmiştir. Turistlere Antalya'nın özellikleri hakkındaki bilgileri ile ilgili yöneltilen ifadeler Antalya turizminde rol alan bazı kuruluşların yetkililerine de yöneltilmiştir. Turistlerin ve yetkililerin ifadelere yönelik tutumları karşılaştırılmıştır.Sonuç olarak Alman ve Rus turistlerin ifadelere karşı tutumlarında farklılıklar gözlenmiştir. Genel olarak Rusların ifadelere yönelik tutumlarının daha olumlu olduğu görülmüştür. Bunun yanı sıra şehrin hangi özellikleriyle ilgili bilgilerinin olmadığı belirlenmiştir. Turistlerin en az bilgilerinin olduğu konuların; Antalya'da yaşayan insanlar, Antalya'da yapılmakta olan etkinlikler ve Antalya'daki spor alanları olduğu gözlenmiştir. Turistler ve yetkililerin ifadelere yönelik tutumlarında da farklılıklar tespit edilmiştir. Burada karşılaşılan dikkat çekici nokta yetkililerin şehir ile ilgili `Antalya doğal güzellikler ve özellikler açısından zengindir' ve `Antalya tarihi yerler açısından zengindir' dışındaki ifadeler için daha olumsuz bir tutuma sahip olmalarıdır. |
en_US |
dc.publisher |
Akdeniz Üniversitesi |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.title |
Antalya’nın destinasyon markası özelliklerinin turistler ve turizm aktörleri açısından değerlendirilmesi |
en_US |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
İşletme |
en_US |
dc.contributor.consultantID |
Şafak Aksoy |
en_US |
dc.contributor.institute |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |