Özet:
Kalite Fonksiyon Göçerimi (KFG), müşteri isteklerini, ilgili ürün ve tasarım ihtiyaçlarına dönüştürmede kullanılan bir planlama yöntemidir. Kısıtlı kaynaklar, artan rekabet ve ürün karmaşıklığı nedeniyle, yüksek müşteri memnuniyetine ulaşmada, müşteriye dayalı kalite yönetimi ve ürün geliştirme sistemine gerek duyulur. KFG, müşteri ihtiyaçlarını ölçülebilir ürün teknik gereksinimlerine dönüştürmede kullanılan kalite evi adı verilen bir planlama matrisiyle başlar. Çalışmanın amacı, KFG yaklaşımının ne olduğunu ortaya koymak, KFG konusunda yetersiz olan yerli literatüre katkıda bulunmak ve KFG'nin inşaat sektöründe uygulanabilirliğini araştırmaktır. Bu amaçla; çalışmanın kuramsal bilgiler ve kaynak taramaları kısmında; kalitenin önemi ve toplam kalite yönetimi kavramları anlatılmış ve toplam kalite yönetimi içinde KFG'nin öneminden bahsedilmiş, KFG aşamaları detaylı bir şekilde incelenmiştir. Materyal ve metot bölümünde çalışmanın amacı ve yöntemi açıklanmıştır. Bulgular bölümünde, inşaat sektörünün yapısı hakkında genel bilgiler verilmiş olup, yapılan çalışmaya ait veriler neticesinde kalite evi oluşumu adım adım anlatılmıştır. Sonuç bölümünde kalite evi yorumlanmış ve elde edilen sonuçlar değerlendirilmiştir.