Özet:
Sanayileşmenin ardından hızla merkezileşmeye başlayan toplumsal yapının sinir ağını kablolu iletişim oluşturmaktaydı. Ancak bilgi iletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmeler toplumsal yapıyı dönüştürmüştür. Kablolardan kurtulan bu yeni toplumsal yapının merkezinde mobil iletişim araçları vardır. Cep telefonları, dizüstü bilgisayarlar, kişisel dijital asistanlar gibi, mobil iletişim araçları, modern kent yaşamında daha fazla vazgeçilmez hale gelirken gündelik yaşamlarımıza hızla entegre olmaktadır.Günümüz toplumsal yapısı üzerinde oldukça etkili olan mobil iletişim araçları, pazarlama alanında da yeni açılımlar yaratmıştır. Kitlesel pazarlama anlayışında; artan maliyetler, hedef kitleye ulaşmanın zorlaşması gibi etkenler pazarlama şartlarını zorlaştırmaktadır, bu nedenle pazarlamacılar tüketiciye etkin ve verimli bir şekilde ulaşabilecek yeni kanallara ihtiyaç duymaktadır. Günümüz pazarlamacılarının ve diğer toplumsal kurumların ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik en uygun alternatif, mobil iletişim araçlarıdır.Bu yeni iletişim biçimi toplumsal yapı içerisindeki tüm katmanlara nüfuz etmesine rağmen henüz etkilerini ve sonuçlarını öngörmeye yönelik yeterli araştırma, hem uygulayıcılar hem de akademisyenlerce yapılmamıştır. Bu çalışma ile mobil iletişim araçları üzerinden iletilen reklam mesajlarının uygulama yöntemleri ve etkileri detaylı şekilde incelenirken, hedef kitlenin bu pazarlama içerikli mesajları nasıl algıladığına yönelik bir araştırmayı içermektedir.