Abstract:
Bu tez çalışmasında tüm dünyada hızla gelişen ve büyüyen sektörlerin başında gelen turizm sektörü ve bu sektörden pay almak isteyen ülkemizin yaptığı dış tanıtım faaliyetleri, T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından yapılan tanıtım ve pazarlama çalışmaları ile karşılaşılan sorunlar irdelenmiştir.Bu amaçla birinci bölümde turizm ve turist kavramı incelenerek, turizm çeşitleri, turizm endüstrisinin yapısı ve turizm talebi konuları üzerinde durulmuştur.İkinci bölümde turizm pazarlaması, tanıtım ve dış tanıtım kavramları ile dış tanıtımın turizm açısından önemi, tanıtmada etkin kurum ve kuruluşlar, dış tanıtım teknikleri ile turistik tanıtma kuralları incelenmiştir.Üçüncü bölümde ise TC Kültür ve Turizm Bakanlığının 2007 ve 2008 yılında yapmış olduğu tanıtım çalışmaları incelenerek, dış tanıtımda reklâm, halkla ilişkiler, fuarlar ve tanıtıcı yayın faaliyetleri üzerinde durulmuştur.Son bölüm olan dördüncü bölümde ise Türkiye'nin önde gelen 5 turizm acentesi satış pazarlama yetkilileri ile görüşülmüş ve Almanya, Rusya, İngiltere pazarları ile ilgili bilgiler alınmış, görüşme sonrasında Türkiye'nin SWOT analizi çıkarılarak, tanıtımda karşılaşılan sorunlar ortaya koyulmaya çalışılmıştır.