Özet:
Bu çalışma yerel basın reklam ilişkisini ele almakta ve bu ilişkinin 1980'lerden günümüze değişimini incelemektedir. Çalışma da 1980 sonrasında, Türkiye'de yaşanan toplumsal değişimin Antalya özelinde yerel basındaki reklamlara nasıl yansıdığını ortaya koymak ve yerel basın reklam ilişkisini açıklamak amacıyla Hürses, Antalya Ekspres, Hürriyet Akdeniz gazetesindeki reklamlar/ilanlar karşılaştırmalı olarak çözümlenmiştir.Basın reklamlarının çözümlenmesinde yöntem olarak içerik çözümlemesi kullanılmıştır. 1980'leri temsilen 1984 ve 1987, 1990'ları temsilen 1994 ve 1997 ve 2000'leri temsilen de 2004 ve 2007 yılları örnekleme alınmış ve çalışma bu örneklem üzerinden yürütülmüştür. Bu yılların ilk iki ayında yayımlanan Antalya Ekspres ve Hürses gazeteleri ile Hürriyet gazetesinin Akdeniz eki içerik çözümlemesine dahil edilmiştir.Çözümlemeler sonucunda elde edilen bulgular ışığında özetle, 1980'den günümüze Antalya'da reklamcılık sektörü dünyada ve Türkiye'de reklamcılığın geçirmiş olduğu değişimlere paralel değişimler geçirmiştir denilebilir. Reklamcılık sektöründeki bütün bu değişimler Antalya özelinde de etkili olmuştur.