Abstract:
Bilgi ekonomisi kavramı geçtiğimiz yıllardan günümüze çok kullanılagelmiştir. Bilginin ekonomik aktivitelerdeki önemi 1980'lerden bu yana sürekli artmıştır. Dünyadaki pek çok ülke ekonomide ve tüm alanlarda rekabeti arttırıcı özellik gösteren bilgi yoğun faaliyetlerin geliştirilmesine destek olmaya çalışmaktadırlar. Bilgi, tek başına ekonomik ilerlemeye neden olan ve hayat standardının yükselmesini sağlayan en önemli bir kaynak olarak görülmektedir. Fakat bilgi ekonomisinin yapısı ve kompozisyonu tam olarak anlaşılamamıştır.Müşteri odaklı hizmet anlayışında müşterilerin kültürlerini, dillerini, damak tadlarını bilmek gerekmektedir. Bu noktada hedef müşteri kitlesinin kültürel normlarını ve değer yargılarını bilmek çok önemlidir. Bu bilgiler herkes tarafından bilinen ve önemli görülen araştırma ve geliştirme anlamına gelen ?analitik bilgi? ile mühendislik bilgisi anlamına gelen ?sentetik bilgi?den farklı bir bilgi türü olan ?sembolik bilgi? kapsamına girmektedir. Turizm sektöründe inovasyona götürecek bilgilerden bahsedildiği zaman günümüzde hep bilişim alanındaki gelişmeler yani analitik ve sentetik bilgiler akla gelmekte ve sembolik bilgi hep göz ardı edilmektedir. Hâlbuki turizm sektöründe sembolik bilgi çok önemli bir yere sahiptir. Sembolik bilgi pek çok sektörde olduğu gibi turizm sektöründe de hak ettiği değere sahip değildir. Bu çalışmada sembolik bilginin yeniliğe giden süreçte ne kadar önemli olduğu gösterilmeye çalışılmıştır.1990'ların ortalarından itibaren Antalya turizm sektöründe ciddi değişimler yaşanmıştır. Bu değişimlerin başında Rus turist sayısında ciddi artışlar, spor turizminin yükselişi, HIP turizminin gelişmesi, ultra zengin turistlerin Antalya'ya olan ilgilerindeki artışlar olarak sıralayabiliriz. Bu çalışma ile Antalya bölgesinde, kısmen bölge düzeyinde, ayrıntılı olarak da firma düzeyinde bilgi dinamikleri incelenerek bu bölgedeki turizm sektörüne has bu eksiklik kısmen giderilmiş olacaktır