Akdeniz Üniversitesi DSpace

Tüketicilerin perakendeci markalarına yönelik tutumları

Show simple item record

dc.contributor.author Büyükküpcü, Aslıhan
dc.date.accessioned 2022-05-09T16:10:06Z
dc.date.available 2022-05-09T16:10:06Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/5151
dc.description.abstract Rekabet kavramının, ulusal ve uluslararası alanda şekil değiştirerek daha farklı kavramları ön plana çıkardığı iş dünyasında, tüketici temelli yaklaşımlar pazarlama anlayışının merkezinde yer almaya başlamıştır. Bu durum her sektör için geçerli olmakla birlikte, iş dünyasının tüketiciyle buluşma noktası olan perakende sektöründe ağırlığını daha fazla hissettirmektedir. Perakendecilikte öne çıkan tüm farklılaşma araçlarını kullanan sektör oyuncuları farklılaşmanın yolunu rekabet alanlarını genişletmekte bulmuşlar ve dağıtım kanalı konusunda edindikleri uzmanlığı kendi isimlerini taşıyan ürünler üretmede kullanmaya başlamışlardır.Perakendecilere pek çok açıdan avantaj sağlayan perakendeci markalı ürünlere yönelik tüketici tutumunun oluşmasında etkili olan çok sayıda faktör bulunmaktadır. Bu çalışmanın odak noktası tüketicilerin tutumlarını etkileyen bu faktörlerin etki derecelerinin belirlenmeye çalışılmasıdır. Bu amaçla tüketicilerin demografik ve sosyo-ekonomik özellikleri, risk algıları, fiyata duyarlılıkları, mağaza imajı algıları ve mağazaya duydukları sadakatin perakendeci markalı ürünlere yönelik tutumları üzerindeki etkisi belirlenmeye çalışılmıştır.Sonuç olarak, tüketicilerin perakendeci marklı ürünlere yönelik tutumlarında demografik ve sosyo-ekonomik özelliklerinden bir kısmı ile diğer algısal boyutların etkili olduğu bulgusu elde edilmiştir. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Tüketicilerin perakendeci markalarına yönelik tutumları en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department İşletme en_US
dc.contributor.consultantID Eda Atılgan İnan en_US
dc.contributor.institute Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account