Abstract:
Bu çalışmada ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin, 2005?2006 eğitim ve öğretim yılında uygulamaya konulan yeni eğitim programları hakkındaki görüşlerinin ve değişim girişimleri hakkındaki tutumlarının cinsiyet, branş, kıdem ve öğrenim durumu ve okulun fiziki, teknolojik imkânları değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediği belirlenmeye çalışılmıştır.Araştırmanın evrenini, 2007?2008 Eğitim Öğretim yılında Antalya ili merkez ilçe sınırları içinde bulunan 182 devlet ilköğretim okulunda görev yapmakta olan 4519 ilköğretim okulu öğretmeni oluşturmaktadır.Araştırma sonuçlarına göre; öğretmenlerin yeni ilköğretim programları hakkındaki görüşleri orta düzeyde olduğu bulunmuştur. Öğretmenlerin değişime karşı gösterdikleri direnç düzeyinin az olduğu söylenebilir.İlköğretim okulu öğretmenlerinin, yeni eğitim programları hakkındaki görüşleri ile değişime karşı göstermiş oldukları direnç düzeyleri arasındaki ilişkilerin bir tanesi hariç diğerlerinin negatif yönde anlamlı olduğu bulunmuştur. Ancak boyutlar arasındaki ilişkilerin 20 tanesi çok zayıf düzeyinde, 9 ilişki zayıf düzeyde olduğu bulunmuştur.Bununla birlikte cinsiyet, branş, kıdem, öğrenim durumu ve okulun fiziki, teknolojik imkânları gibi değişkenlerin, öğretmenlerin çeşitli boyutlarda görüş düzeyleriyle ilişkili olarak anlamlı farklılıklar gösterdiğini ortaya koyan bulgulara ulaşılmıştır.