Özet:
Günümüz işletmelerinde ürün veya hizmet üretimi sırasında kullanılan ekipman veya tezgahlar kaçınılmaz olarak yıpranmakta, bu durum da tamir ? bakım fonksiyonuna olan ihtiyacı ortaya çıkarmaktadır.Pek çok işletmede bakıma sadece ekipman bozulduktan sonra ihtiyaç duyulmakta, bu ise bakımın hatayı önleme ve geciktirme felsefesiyle çatışmaktadır.İşletmelerde tamir (veya onarım) ile bakım birbiriyle karıştırılmaktadır. Tamir hata oluştuktan sonra gerçekleşen hatanın giderilmesi, bakım ise hata oluşumunu önlemek veya geciktirmek için yapılan temizlik, izleme, kontrol ve iyileştirme gibi faaliyetlerin tümünü içermektedir.Bu çalışmada, bir otel işletmesinin tamir ? bakım sistemi markov zincirleri yardımıyla modellenmektedir. Modelde sistem güvenirliğini maksimize edecek optimal muayeneler arası ortalama süre hesaplanmaktadır.