Abstract:
Grafik Tasarımda Yazı ve İmgenin Görsel Etkileşimi? konulu bu tez dört bölümde incelenmiştir. ?Görsel İletişim ve Grafik Tasarım? başlıklı birinci bölümde; görsel iletişimin tanımı yapılmış, tarihsel gelişimi içinde; yazı öncesi dönem, resim yazılar, alfabenin gelişimi, çoğaltım sistemlerinin bulunuşu araştırılmıştır. Yazı ve imgenin yoğun olarak bir arada kullanılmaya başlandığı 20. yüzyıl çağdaş sanat ve tasarım akımları ayrıntılı biçimde ele alınmıştır.?Grafik Tasarım Elemanları? başlıklı ikinci bölüm içerisinde; grafik tasarımda kullanılan temel elemanların tanımları yapılmıştır. Bu elemanlar örneklerle zenginleştirilerek açıklanmış, tezin konusunu da oluşturan yazı ve imge başlıkları daha ayrıntılı ve derinlemesine incelenmiştir. Bu bölümde grafik tasarımla doğrudan ilişkili olan başlıklar araştırılmış, tüm plastik ve görsel sanatların genel ögeleri olan nokta, çizgi, form, vb. elemanlar araştırmanın dışında tutulmuştur.?Grafik Tasarımda Yazı ve İmge Kullanımı? başlığı taşıyan üçüncü bölümde; grafik tasarımın iki temel ögesi olan yazı ve imgenin, görsel kompozisyon içerisinde, hangi koşullarda yan yana geldikleri maddeler halinde ele alınmıştır. Yazı ve imgein birleşiminden çıkan alt başlıklar, kendi içlerinde örnekler üzerinden irdelenmiştir. Örnekler seçilirken, çalışmanın uluslararası tanınırlığı, konu ile ilgili ilk ya da en önemli örnek olması, uluslararası tasarım yıllıklarında yayınlanmış olması gibi ölçütlere bağlı kalınmıştır.?Grafik Rezonans? başlıklı son bölümde ise; yazının tek başına sahip olduğu mesaj gücünün, hangi koşullarda arttırılabileceği üzerinde durulmuş daha sonra imge ile birleşmesi sonucu kazandığı mesaj gücü araştırılmıştır. Mesajı ve iletişim gücünü arttırabilmek için, grafik tasarımın bu iki elemanının hangi durumlarda ve ne şekilde bir araya getirilmesi gerektiği örnekler yardımıyla irdelenmiştir.