Akdeniz Üniversitesi DSpace

Tüketicilerin bir reklam mecrası olarak oyun içi reklam uygulamalarına yönelik tutumları: Madagaskar örneği

Show simple item record

dc.contributor.author Razafindratsimba, Anjarasoa
dc.date.accessioned 2021-11-01T10:17:49Z
dc.date.available 2021-11-01T10:17:49Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/4691
dc.description.abstract Teknoloji son on yılda çok hızlı bir şekilde gelişiyor ve her alan bundan faydalanıyor. Reklamcılık sektörü, dijital reklamcılıkta birçok biçimde bulunabilecek büyük bir ima ile istisna değildir. Reklam Oyunu bu formlardan biridir ve tüketiciler üzerindeki etkisini inceleyerek bu tezin ana odağıdır. Bu çalışmanın amacı, tüketicilerin oyunların reklam aracı olarak kullanılmasına yönelik tutumlarını anlamaktır. Çalışma alanı, reklamları ürünlerin tanıtımında bir araç olarak kullanmaya başlayan gelişmekte olan bir ülke olan Madagaskar ülkesindedir. Araştırmada, her biri 376 katılımcı üzerinde Likert ölçeği ve bir tür advergame (Gazkar) oynamadan önce ve sonra ilişkilerini kullanarak Marka Kişilik ve Akışını ölçen bir anket kullanılmıştır. Oyun, katılımcılar tarafından değerlendirilen bir marka (Orange Madagaskar) ile yerleştirilmiştir. Sonuçlar, Reklam Oyunu oynadıktan sonra Marka Kişiliğinin ana özelliklerinde bir iyileşme göstermiştir. Ayrıca, katılımcıların % 48,14'ü düşük bir akış algıladı ve % 51,86'sı yüksek bir akış algıladı. Çalışma, Reklam Oyununu oynarken Akışın yoğunluğunun, oyuncunun Marka Kişiliğini algılama biçimini değiştirebileceğini gösterdi. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Tüketicilerin bir reklam mecrası olarak oyun içi reklam uygulamalarına yönelik tutumları: Madagaskar örneği en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Halkla İlişkiler ve Tanıtım en_US
dc.contributor.consultantID Figen Ebren en_US
dc.contributor.institute Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account