Abstract:
Lojistik sektöründe yaşanan büyüme hızı ve yenilikçi olma ihtiyacı, lojistik profesyonellerinin de yenilikçi ve güncel olmasını zorunlu kılmaktadır. Lojistik faaliyetlerinde etkin ve verimli olabilmek için nitelikli işgücüne ihtiyaç duyulmaktadır. Bütün bu özelliklerin kazanılmasında en önemli görev eğitim kurumlarına yani lojistik eğitimlerindeki profesyonellere düşmektedir. Bu araştırma kapsamında ortaöğretim lojistik eğitimlerinde görev alan Ulaştırma Hizmetleri Öğretmenlerinin karşılaştıkları problemlerin ve alt boyutlarının tespit edilmesi, bu problemlerin çözümüne yönelik öneriler sunulması amaçlanmaktadır. Araştırmada nitel ve nicel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Nitel araştırma kapsamında yarı yapılandırılmış mülakat tekniği ile karşılaşılan problemler üzerine uzman görüşleri alınmış, sıralanmış ve sınıflandırılmıştır. Literatür ve uzman grubu görüşlerinden hareketle oluşturulan araştırma anketi, likert ölçeği formatında uygulanmıştır. Verilerin elde edilmesinde anket formu kullanılmıştır. Anketler Türkiye'de ortaöğretimde görev yapan Ulaştırma Hizmetleri Öğretmenlerine internet ortamında uygulanmıştır. 165 anket formu analize tabi tutulmuştur. Araştırmanın istatistiksel analiz kısmında; yüzde ve frekans dağılımları, faktör analizi, normallik analizi, güvenilirlik analizi, Bağımsız İki Örneklem T Testi ve Anova Testi yapılmıştır. Araştırma ile lojistik eğitiminde ortaöğretim bağlamında Ulaştırma Hizmetleri Öğretmenlerinin problemlerinin neler olduğu, bu problemlerin alt boyutlarının neler olduğu ve problemlerin demografik özelliklere göre nasıl bir farklılık gösterdiğine ilişkin sonuçlar elde edilmiştir.