Özet:
Dünya Turizm Örgütü'nün verilerine göre turizm sektörü 2016 yılı itibariyle yaklaşık 1,3 trilyon dolar gibi bir büyüklüğe ulaşmıştır. Spor turizminin turizm sektöründen aldığı pay ise 200 milyar dolar olarak hesaplanmaktadır. Bu büyüklükte bir hacme sahip olan ve küresel seyahat ve turizm endüstrisinin en hızlı büyüyen dallarından birisi durumundaki spor turizminin en önemli alt dallarından biri de golf turizmidir. Bir turizm ürünü olarak golf turizmi; turizm destinasyonlarının çeşitlendirilmesinde, turizmin mevsimsellik etkisini azaltmada ve turist başına düşen harcama rakamını arttırmada büyük rol oynamaktadır. Dünya'da özellikle sıcak iklim destinasyonlarınca ithal edilen golf turizmi, Belek bölgesi başta olmak üzere Türkiye'de de hızla gelişen turizm türlerinden biri haline gelmiştir. "Dünya'da ve Türkiye'de golf turizmi: Antalya destinasyonu örneği" başlıklı yüksek lisans tez çalışmasının temel amacı, Dünya'da ve Türkiye'de golf turizmi potansiyelinin incelenmesi ile beraber golf turistlerinin destinasyon seçimlerine etki eden unsurları belirleyerek Antalya'nın golf turizmi potansiyelini incelemektir. Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde spor turizmi ve bileşenlerine yer verilmiştir. İkinci bölümde golf turizmi, Dünya'da ve Türkiye'de golf turizmine ilişkin yazın taramasına yer verilmiştir. Üçüncü bölümde çalışmanın temel amacı ve önemine, yöntemine ve Antalya'yı ziyaret eden golf turistleriyle gerçekleştirilmiş olan anket çalışmasında elde edilen verilerin analizine yer verilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, turistlerin golf turizmi için en fazla tercih ettikleri destinasyon İspanya'dır. Turistlerin destinasyon seçimlerine etki eden en önemli unsur, golf sahası kalitesi ve uygun ilkim koşullarıdır. Turistler en fazla ilkbaharda golf oynamayı tercih ederken, turistlerin Antalya'yı tercih etme sebepleri ise golf tesisi kalitesi, uygun iklim koşulları ve ekonomik fiyatlarıdır. Bu çalışma sonuçları, Belek destinasyonundaki golf turizm pazarının daha iyi anlaşılmasına olanak sağlayabilir. Bu sayede sektörün beklentileri, istekleri ve yaşadığı zorluklara ilişkin bilgilere ulaşılarak, sektörün gelişimine katkı sağlanabilir. Bölgenin muhtemel rakipleri incelenerek, eksik veya güçlü olan tarafları çıkarılabilir.