Akdeniz Üniversitesi DSpace

Ortaokullarda din, ahlak ve değerler alanındaki seçmeli derslerin yönetici, öğretmen, öğrenci ve veli görüşleri bağlamında incelenmesi (Antalya örneği)

Show simple item record

dc.contributor.author Turgut, Mustafa
dc.date.accessioned 2021-10-25T08:41:42Z
dc.date.available 2021-10-25T08:41:42Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/4641
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, ders olarak müfredata girdiği ilk günden itibaren yoğun ilgi gören "Kur'an-ı Kerim, Hz Muhammed'in Hayatı (Peygamberimizin Hayatı olarak adı değişti) ve Temel Dini Bilgiler" seçmeli derslerine dair yönetici, öğretmen, öğrenci ve veli görüşlerini belirlemektir. Araştırmamız, Antalya ilinde belirlenen altı ilçede, (Muratpaşa, Kepez, Finike, Kumluca, Manavgat ve Serik) Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı 15 ortaokulda gerçekleştirilmiştir. Araştırmamıza yönetici, öğretmen, öğrenci ve veliden oluşan otuzar kişi katılmıştır. Araştırmamızın verilerinin toplanmasında nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ve doküman analizi kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesinde ise betimsel analizden yararlanılmıştır. Araştırmanın seçmeli derslerle ilgili genel boyutunda, öğrenci ve velilerin seçmeli dersler hakkında yeterli bilgilendirilmediği sonucuna ulaşılmıştır. Seçmeli derslerin din, ahlak ve değerler alanında bulunan "Kur'an-ı Kerim, Hz Muhammed'in Hayatı (Peygamberimizin Hayatı) ve Temel Dini Bilgiler" derslerinin tercih edilmesinde "dini derslere duyulan ilginin" ön plana çıktığı görülmektedir. Öğrenci, veli ve öğretmenlerin, Kur'an-ı Kerim dersinin müfredatından memnun olmadıkları, Kur'an-ı Kerim harflerini öğrenmek için ayrı bir cüz'e ihtiyaç duydukları sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmen ve veliler seçmeli din derslerinde, öğrencilerde bilişsel, duyuşsal ve psikomotor davranış değişikliği gözlemlediklerini söylemişlerdir. Okul yöneticileri ve velilerin öneri ve istekleri öğretmenler üzerine yoğunlaşırken, öğretmen ve öğrencilerin öneri ve istekleri Kur'an-ı Kerim dersi üzerine yoğunlaşmıştır. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Ortaokullarda din, ahlak ve değerler alanındaki seçmeli derslerin yönetici, öğretmen, öğrenci ve veli görüşleri bağlamında incelenmesi (Antalya örneği) en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Felsefe ve Din Bilimleri en_US
dc.contributor.consultantID Şeref Göküş en_US
dc.contributor.institute Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account