Özet:
Bu araştırma, Batı Akdeniz Bölgesindeki Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Fakültesi olan üniversitelerin Spor Yöneticiliği bölümünde öğrenim gören öğrencilerin yaptıkları kadınsı (feminen) veya erkeksi (maskülen) spor branşlarına göre öz-liderlik ve cinsiyet rolleri açısından incelenmesi amacıyla ele alınmıştır. Araştırmada, çalışma evrenini Batı Akdeniz Bölgesinde yer alan ve spor yöneticiliği bölümünü bünyesinde bulunduran Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi ve Antalya Akdeniz Üniversitesi spor yöneticiliği öğrencileri oluşturmaktadır. İlgili üniversitelerden 2018-2019 öğretim yılında okuyan öğrenci sayıları alınarak araştırma evreninin genel kapsamı çizilmiştir. Buna göre Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi'nde '300', Antalya Akdeniz Üniversitesi'nde '160' olmak üzere spor yöneticiliği bölümünde okuyan toplam '460' öğrenci tespit edilmiştir. Çalışmanın örneklemi ise Antalya Akdeniz Üniversitesi'nde öğrenim gören spor yöneticiliği bölümünü öğrencilerinden '160' tane öğrenim gören öğrenciden '152' tanesi ve Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi'nde '300'tane öğrenim gören öğrenciden '175' tanesi örneklem olmuştur. Verileri toplamada 3 bölümden yararlanılarak anket formu oluşturulmuştur, bunlar ilk olarak birinci bölümde demografik bulgulara ilişkin sorular, ikinci bölümde ' BEM cinsiyet rolü envanteri' üçüncü bölümde ise 'öz-liderlik ölçeği' anketi uygulanmıştır. Yapılan çalışmanın sonunda anket uygulanan öğrencilerin yaptıkları spor branşları kadınsı (feminen), erkeksi (maskülen) ve tarafsız (her iki cinsiyet için uyumlu )olarak literatürle uyumlu olarak bulunmuştur. Bunların doğrultusunda yapılan Öz-Liderlik Ölçeğive BEM Cinsiyet Rolü Envanteri ölçeği ile kadınsı, erkeksi ve tarafsız spor branşı yapanlardan kadınsı ve tarafsız spor branşı yapanlar liderlik davranış becerilerinde kendini motive etme ve yönlendirmede daha başarılı olarak görüldüğü saptandı.