Özet:
Günümüzde Asya ekonomileri dünya ekonomisi içerisinde yer alan ekonomilerin büyük çoğunluğuna sahip olamaya başladığı ve küresel ekonominin "Asyalaştığı" görülmektedir. Bu durumda Asya ülkelerinde üretilen ürünlerin Avrupa'ya en ucuz ve hızlı bir şekilde ulaştırılması büyük önem arz etmektedir. Bu bölgelerde ticaret hacminin artması sebebiyle Batı Asya'daki mevcut limanlar kapasite ve altyapı bakımından yetersiz kalmaktadır. Bu nedenle Asya ülkeleri farklı ve yeni ulaşım güzergâhları aramaktadırlar. Bu arayışlar neticesinde de İpek Yolu anlam ve önemini yeniden kazanmaya başlamıştır. Bulunduğumuz çağ dolayısıyla ve günümüz teknolojisinin gelişmesiyle İpek Yolu artık kara İpek Yolu olmaktan çıkmış, deniz İpek Yolu, demir İpek Yolu, enerji İpek Yolu, hava İpek Yolu, kültür İpek Yolu olarak anılmaktadır. Kesinlikle bilinmektedir ki; İpek Yolunun yeniden canlandırılması hem ülkelerin birbirleriyle bütün olmasını hem de ortak refaha ulaşmasını sağlayarak yeni ekonomik fırsatlar oluşturacaktır. Bu nedenle Türkiye Tek Yol Tek Kuşak Projesi kapsamında gereken tüm altyapı çalışmalarını yapmaktadır. Bu çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde lojistik kavramı, lojistiğin tarihsel gelişimi, lojistiğin dinamikleri, lojistik prensipler ve lojistiğin unsurları incelenmiştir. İkinci bölümde İpek Yolu kavramı, İpek Yolunun tarihsel gelişimi, İpek Yolunun gelişme dönemi, İpek Yolunun gerileme dönemi, İpek Yolunun yeniden canlandırılması, Tek Yol Tek Kuşak Projesi ve Türkiye'de yapılan Tek Yol Kuşak Projesi'ni destekleyici çalışmalar anlatılmıştır. Üçüncü bölümde ise lojistik sektöründe faaliyet gösteren firmalar üzerinde anket çalışması yapılarak Tek Yol Tek Kuşak Projesine Yönelik Lojistik Firmaların yaklaşımlarını ortaya çıkarılması, sektörde faaliyet gösteren firmaların Tek Yol Tek Kuşak Projesinden beklentilerinin belirlenmesi ve Türkiye lojistik sektöründe yaşanan sorunların tespiti amaçlanmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda faktör analizi, ANOVA testi, ve Türkiye'nin lojistik üs olma potansiyelinin SWOT analizi yapılmıştır.