Özet:
Bu çalışmada çağımızda çok fazla konuşulan, geleneksel ve yeni medya olarak bilinen iki tür medya kullanım alışkanlıklarının eleştirel bakış açısı, toplum üzerindeki etkisi, iki medya arasındaki ilişki ve televizyon icadından itibaren eski ve güncel teklonojilerin durumu araştırılmaktadır. Çalışma, günümüzde profesyonel olarak yeni keşfedilen ve araştırılan bir konudan oluştuğu için yeni medya ortamında televizyon yayıncılığının etkileşimini ortaya koymak amacıyla, literatür taraması ve betimsel çözümleme yöntemiyle incelenmiştir. Üç bölümden oluşan tezin ilk bölümde geleneksel medyadan sosyal medyaya geçişin nasıl gerçekleştiği, ikinci bölümde televizyon yayıncılığı gelişiminin süreçleri, üçüncü bölümde ise ana konu olan yeni medya ve televizyon yayıncılığı etkileşimi incelenmiştir. İçinde bulunduğumuz çağda internet üzerinde yayın yapan çok sayıda televizyon yayıncısı hizmet sunmasından dolayı geleneksel televizyon yayıncılığının izleyici kitlesi üzerindeki etkisi azalmış durumdadır. Bu sebepten dolayı bu çalışmada yeni ilgi alanı olan sosyal medya platformlarının kullanıcılarla etkileşimi, televizyon yayıncılığının sosyal medya ortamında ne kadar yer kapsandığı, yeni medyanın televizyon ile ilişkisini ortaya koyma adına durum saptaması yapılmıştır.