Akdeniz Üniversitesi DSpace

A Flexible computer based assessment system implementation using java web technologies

Show simple item record

dc.contributor.author Aksoy, Alperen
dc.date.accessioned 2021-10-05T09:20:22Z
dc.date.available 2021-10-05T09:20:22Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/4441
dc.description.abstract Bu tez kapsamında, Java Web teknolojileri kullanılarak web tabanlı esnek bilgisayar tabanlı değerlendirme sistemi geliştirilmiştir. Sistem tasarlanırken esnek olması ve mevcuttaki sistemlerin problemlerini giderecek şekilde olması sağlanmıştır. Geliştirilen sistem bir web sunucusuna konuşlandırıldıktan sonra otuz adet elektronik sınav Akdeniz Üniversitesi Mühendislik Fakültesi öğrencilerine uygulanmıştır. Sisteme eğitmenler tarafından eklenen sorular ve oluşturulan testler, madde cevap kuramı ilkelerine göre analiz edilmektedir. Bu analizlerin sonuçları eğitmene yansıtılarak, sorulmuş sorular hakkında geri dönüş sağlanmaktadır. Bu tez kapsamında referans seçilen programlamaya giriş dersinin soru bankası irdelenmiştir. Yapılan analizler sonucunda sınavlarda sorulan bazı soruların uygun olmadığı, bazılarının ise revize edilmesi gerektiği saptanmıştır. Araştırmacılar bir çok çalışmada bilgisayar tabanlı değerlendirme sistemlerinin kullanımının öğrencilerin sınav başarılarına dair olumsuz etkisinin olup olmadığını araştırmışlardır. Çoktan seçmeli soruların sorulduğu sınavların elektronik ortamda yapılmasının öğrencilerin sınav başarısına bir etkisinin olmadığı ortaya konsa da açık uçlu sorular için yapılmış bir çalışma bulunmamaktadır. Bu tez kapsamında Doğa Bilimleri (Natural Science) dersi bu karşılaştırmayı yapmak için referans ders olarak seçilmiştir. 2017-2018 güz döneminde dersin sınavları kağıt ortamında açık uçlu sorular üzerinden sınavlar yapılmıştır. 2018-2019 gün döneminde ise yine açık uçlu sorular ile elektronik ortamda sınavlar yapıldı. Ortalama sınav puanları üzerinden yapılan bağımsız student t-test analizine göre iki grup arasında anlamlı bir fark bulunmadığı anlaşılmıştır ($p$ = 0,441). Elde edilen bulgular ile elektronik sınav sistemi kullanımının açık uçlu sorulardan oluşan sınavlarda da öğrencilerin başarısına dair olumsuz bir etkisinin olmadığı kanıtlanmıştır. Elektronik sınavların yapıldığı ortamlar genellikle okulların bilgisayar laboratuvarlarıdır. Bu ortamlar ders verilmek için tasarlandığından dolayı, sınav esnasında öğrencilerin birbirlerinin ekranlarına bakmaları çok zor olmamaktadır. Bilgisayarların yerleşim planında değişiklik yapmak her zaman mümkün olmasa da sınavlardan sonra öğrenci cevaplarının birbirine olan benzerlikleri araştırılarak kopya çeken öğrencileri tespit etmek mümkündür. Geliştirilen sistem kullanılarak yapılan sınavlarda, Jaccard ve Kosinüs benzerlik analizi yöntemleri kopya çeken öğrencilerin tespitinde kullanılmıştır. Bu iki yöntem elde ettiği sonuçlar bakımından kıyaslanmıştır. Kosinüs benzerlik analizi yönteminin kullanımının, kopya tespiti konusunda Jaccard benzerlik yöntemine göre daha uygun olduğu yapılan çalışmalar sonucunda görülmüştür. Tüm bu yapılan çalışmaların sonunda, açık kaynak kodlu teknolojiler kullanılarak eğitim kurumlarının kullanımına uygun olarak tasarlanan ve tüm ölçme ve değerlendirme süreçlerini kapsayan, web ortamında çalışan bilgisayar tabanlı değerlendirme sistemi geliştirilmiştir. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title A Flexible computer based assessment system implementation using java web technologies en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Department of Computer Engineering en_US
dc.contributor.consultantID Melih Günay en_US
dc.contributor.institute Fen Bilimleri Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account