Özet:
Nesnelerin İnterneti son on yılda çok popüler bir platform olup hayatımızda hızla yerini almaya başlamıştır. Bu platformu, belli bir hedefe yönelik çalışan birçok algılayabilir ağ düğümünün ortak çalışarak birleşik bir haberleşme ortamı olarak tanımlayabiliriz. Bu boğumlar, yani nesneler, farklı kapsamlarda güce ve yeteneğe sahip olabilirler. En yaygın kullanılan algılayabilir ağ boğumlarının birçoğu RFID etiketleriyle ilişkilendirilmiştir. Bu platformun asıl amacı modern yaşantının farklı alanlarında veri işleme verimini arttırmaktır. Nesnelerin interneti hergün gelişmektedir. Gelişmesinin kaynağı, kablosuz algılama haberleşmelerindeki gelişen özellik ve kalite, evrimleşen ağ standartları, insanların elektronik cihazlarla etkileşiminin giderek artması ve daha bir çok gelişmedir. Bu durum aynı zamanda Nesnelerin İnterneti kapsamına daha fazla ihtiyaç getirmektedir Paylaşımın yoğun olduğu ortamlardaki en büyük problemler hassas bilginin güvenliği, servis güvenirliliği ve sahteciliğin engellenmesidir. Bu durum, kimlik doğrulama ve giriş kontrol mekanizmalarının gerekliliğini ortaya çıkarmaktadır. Kullanıcı sayısı arttıkça daha zengin içerikli metodlar gerekmetedir. Ancak, Nesnelerin İnterneti mimarisi kısıtlı kaynağa sahip heterojen bir ortamdır. Bunun nedeni kısıtlı güç kaynağı ve depolama alanlarıdır. Aynı zamanda farklı uygulama alanlarının varlığı kısıtlamaların artışını tetiklemektedir. Bu çalışmanın odağı Nesnelerin İnterneti iskeletlerinde kimlik doğrulama ve giriş kontrolü mekanizmalarıdır. Bu mekanizmalar farklı uygulama alanlarına yönelik, farklı rollerin verildiği farklı seviyelerde giriş ayrıcalıklarını kapsar. Burada, hali hazırda var olan kablosuz algılama ağlarında kimlik doğrulama mekanizmaları, sürekli veri akışı sistemlerinde giriş kontrol mekanizmaları, fiziksel olarak klonlanamayan fonksiyonlar, hafif siklet kriptografi yöntemleri, Nesnelerin İnterneti için yüksek seviyeli melez çözümler ve saldırı tespit sistemlerini özetle açıkladık. Daha sonra burada açıklanan çalışmaların bir çoğunun analizini gösterdik. Çalışmanın devamında ise bu analizlere dayanarak bir Nesnelerin İnterneti iskeleti sunduk. Son olarak, uygulama için gerekli ayrıntılar ve geliştirmek için ek teknikler önerdik.