dc.contributor.author |
Demirhan, Elif Işık |
|
dc.date.accessioned |
2021-09-24T09:16:54Z |
|
dc.date.available |
2021-09-24T09:16:54Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.identifier.uri |
http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/4306 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmanın amacı; Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin Küresel Bağlantılar Öğrenme Alanı ile ilgili Türkiye'ye ilişkin algılarını açığa çıkarmaktır. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden olgubilimden yararlanılmıştır. Araştırmada, araştırmacı tarafından gelişti-rilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz yaklaşımı benimsenmiştir. Bu çalışma;2017-2018 eğitim öğretim yılının bahar döneminde Ankara'nın Keçiören, Pursaklar ve Çankaya ilçelerinde görev yapan 29 Sosyal Bilgiler öğretmeni ile görüşme yapılması sonucunda hazırlanmıştır. Katılımcı öğretmenlerin 11'ini kadın 18'ini ise erkek öğretmenler oluşturmuştur. Araştırmanın bulgularına göre; öğretmenlerin Türkiye'deki ve dünyadaki siyasi, sosyal, ekonomik olaylara duyarlı oldukları açığa çıkarılmıştır. Öğretmenlerin dünyayı etkile-yen olayları değerlendirirken Türkiye'ye etkisi doğrultusunda önemsedikleri tespit edilmiştir. Öğretmenlerin Türkiye'nin uluslararası alanda yardımlaşma faaliyetlerini olumlu değerlendirdiği fakat Türkiye'deki yardım kuruluşlarının faaliyetleri hakkında yeterli bilgiye sahip olmadıkları açığa çıkarılmıştır. Öğretmenlerin Türkiye'nin turizm potansiyeli algılarının da olumlu yönde olduğu tespit edilmiştir. Katılımcıların Türki-ye'nin özel konumunun farkında oldukları ve olumlu değerlendirdikleri görülürken Türkiye'nin küresel dünyada Ortadoğu ülkesi olarak görüldüğünü ve bu durumu olum-suz algıladıkları açığa çıkarılmıştır. Türkiye'nin en fazla ithalat ihracat yapan ülkeleri değerlendirirken tarihi geçmişin etkisini olumlu değerlendirdikleri tespit edilmiştir. Öğ-retmenlerin yurt dışı deneyimlerinin çok düşük olduğu açığa çıkarılmıştır. Öğretmenle-rin milli vatandaşlığı olumlu algıladıkları ve önemsedikleri görülürken; küresel vatan-daşlığa olumlu algı geliştirmedikleri tespit edilmiştir. Küresel bağlantılar öğrenme alanı-na sosyal bilgiler müfredatında daha fazla yer ayrılması gerektiği algısı açığa çıkarılmış-tır. Öğretmenlerin Türkiye'deki kültürel çeşitliliği zenginlik olarak gördükleri algısı açığa çıkarılmıştır. |
en_US |
dc.publisher |
Akdeniz Üniversitesi |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.title |
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin küresel bağlantılar öğrenme alanı kapsamında Türkiye’ye ilişkin algıları |
en_US |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
İlköğretim |
en_US |
dc.contributor.consultantID |
Hilmi Demirkaya |
en_US |
dc.contributor.institute |
Eğitim Bilimleri Enstitüsü |
en_US |