Akdeniz Üniversitesi DSpace

Yaparak yaşayarak öğrenme yönteminin 5. sınıf öğrencilerinin astronomiye karşı tutumlarına ve fen öğrenme motivasyonlarına etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author Doğaç, Ezlem
dc.date.accessioned 2021-09-24T08:21:58Z
dc.date.available 2021-09-24T08:21:58Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/4305
dc.description.abstract Araştırmanın amacı, 5. sınıf öğrencilerinin Astronomi konularına karşı tutumları ve Fen öğrenme motivasyonlarına etkisi incelenmiştir. Araştırmanın örneklemi Akdeniz Üniversitesi içerisinde bulunan TÜBİTAK Ulusal Gözlemevine gelen Antalya ilindeki 300 tane 5. sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırma, iki ya da daha fazla değişken arasında birlikte değişimlerini belirlemeyi amaçladığı için tarama modellerinden korelasyon türü ile basit tarama ve aynı zamanda bir öğretim yılı içerisinde tek tek Astronomiye tutumları ve Fen öğrenmeye yönelik motivasyonları gibi değişkenlerin zamana bağlı olarak değişimleri incelendiği için tekil tarama modellerinden zamansal tarama (izleme) modelinde bir araştırmadır. Bu yönüyle araştırma betimsel bir nitelik taşımaktadır. Çalışmada veri toplama aracı Türk (2015) geliştirdiği "Astronomi Tutum Ölçeği" ve Dede ile Yaman (2008) geliştirdiği "Fen Öğrenme Yönelik Motivasyon Ölçeği" kullanılmıştır. Verileri SPSS programına göre hesaplamıştır. Anlamlı olup olmadığını belirlemek için Astronomiye ve Fen öğrenmeye karşı olan tutumlarından elde edilen puanların analizi için, bağımsız gruplar t-testi ve tek yönlü ANOVA testi kullanılmıştır. Tutumların ve motivasyonların karşılaştırılmasında Pearson korelasyon testi kullanılmıştır. Çalışmanın sonunda, Antalya ilinde bulunan 5. sınıf öğrencilerinin Astronomi tutumlarının ve Fen öğrenme motivasyonlarının olumlu ve pozitif yönde geliştiği ve gelişmeye devam ettiği söylenebilir. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Yaparak yaşayarak öğrenme yönteminin 5. sınıf öğrencilerinin astronomiye karşı tutumlarına ve fen öğrenme motivasyonlarına etkisi en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department İlköğretim en_US
dc.contributor.consultantID Fatma Gök en_US
dc.contributor.institute Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account