Özet:
Günümüzde, değişimlerin ve dönüşümlerin hız kazanması ile birlikte, bilgiye duyulan ihtiyaç da hızla artmaktadır. Bu bağlamda her alanda bilgiyi üretmek, çoğaltmak ve kullanmak bir zorunluluk haline gelmiştir. Dolayısıyla sosyal yaşantımızın en önemli temel dayanağı olan eğitim konusunda da beklentilerin değişmesi kaçınılmaz bir hal almıştır. Küreselleşmenin eğitim sektöründeki en büyük etkisi uluslararası öğrenci hareketliliğinin artması yönünde olmuştur. Uluslararası öğrenciler, ülke ekonomisi ve kaliteli insan gücü bakımından gittikleri ülkelerde önemli katkılar sağlamıştır. Bu nedenle gelişmiş olan bütün ülkeler, uluslararası öğrenci sayısını arttırabilmek için büyük bir rekabet içine girmiştir. Uluslararası öğrenci sayısının fazla olduğu yani eğitim açısından tercih edilen ülkelerin ekonomilerine bakıldığında, ülke gelirlerinin önemli bir bölümünü uluslararası öğrencilerden sağladıkları görülmektedir.Uluslararası öğrencilerden elde edilen gelirlerin ülke ekonomisine büyük katkı sağlaması nedeniyle bu konunun devlet tarafından uygulanan bir politikaya dönüştürülmesi önem arz etmektedir. Bu çalışmanın amacı; turizm ve eğitim ilişkisi çerçevesinde yabancı uyruklu öğrencilerin Antalya iline ve Akdeniz Üniversitesi'ne yönelik algılarını belirlemektir. Ayrıca, öğrencilerin Antalya iline ve Akdeniz Üniversitesine yönelik algılarının demografik değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını ve bu algıların destinasyon sadakati üzerindeki etkisini ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın evreni, Antalya ilinde bulunan Akdeniz Üniversitesi'nde eğitim gören yabancı uyruklu öğrenciler oluşturmaktadır. Tesadüfi olmayan örnekleme teknikleri içerisinden kolayda örnekleme yoluyla araştırma 200 öğrenciye uygulanmıştır. Kolayda örnekleme kullanılırken muhtemel katılımcılara çalışmaya katılmak için uygun olup olmadıkları sorulmuş ve çalışmaya katılması kolay bir katılımcı grubu oluşturulmuştur. Bu bağlamda araştırma sonucundan elde edilen verilerin gelecekte Antalya 'da yetişkin eğitimine yönelik uygulanacak yeni eğitim programlarının hazırlanmasında, uygulanmasında ve değerlendirilmesinde katkı sağlayacağı düşünülmektedir.