Abstract:
Bu çalışmada, Antalya Kaleiçi'nde faaliyet gösteren restoranlara gelen yabancı turistlerin restoran deneyimlerinin anlaşılabilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda nitel araştırma yöntemlerinden bütüncül tekli durum deseni çalışma için uygun görülmüştür. e-wom platformundan restoranlarla ilgili kullanıcı değerlendirmelerinin içerik analizine tabi tutulmasıyla araştırma bulgularına ulaşılmıştır. Araştırmanın amacına uygun olarak Antalya Kaleiçi araştırma alanı olarak seçilmiş ve yabancı turistlerin Antalya Kaleiçi'nde faaliyet gösteren restoranlara ait 2015 Ocak 2017 Ağustos tarihleri arasındaki yorumlar incelenerek metinlere aktarılmıştır. Veri toplama süreci yaklaşık 3 ay (Haziran-Ağustos 2017) sürmüştür. Antalya Kaleiçi bölgesindeki restoran işletmelerine ait toplam 828 İngilizce kullanıcı değerlendirmesi içerik analizine tabi tutulmak üzere web sitesinden alınmıştır. Bu yorumlar içerik analizi yoluyla araştırmacı ve iki bağımsız akademisyen tarafından kodlanmıştır. Daha sonra verilerin benzer olmaya başlaması ve tekrar etmesi sonucunda 231 yabancı turistin restoran değerlendirmeleri araştırmaya dahil edilmiştir. Araştırmada e-wom platformundan elde edilen kullanıcı değerlendirmeleri analiz edildikten sonra Antalya Kaleiçi restoranlarını ziyaret eden yabancı turistlerin deneyimleriyle ilgili atmosfer, konum, çalışanlar, yiyecek ve içecekler, fiyat ve toplam deneyim olmak üzere altı ana tema ortaya çıkmıştır. Mevcut yazında Antalya Kaleiçi'nde faaliyet gösteren restoranlarda turistlerin yaşadıkları deneyimlere ilgili çok fazla sayıda çalışmaya rastlanılmamıştır. Bu yönüyle bu araştırmanın ilgili yazına katkıda bulunacağı düşünülmektedir.