Abstract:
Kemer; hem doğal hem de kültürel coğrafya özellikleri ile ulusal ve uluslararası boyutta tanınırlığı olan önemli bir turizm merkezidir. Bu çalışmada temel amaç; Kemer'de faaliyet gösteren esnafların turizm ve turist ile ilgili tutumlarını belirlemek, şehrin turizm planlamasında paydaşların fonksiyonlarını ortaya koymaktır. Çalışma, Kemer, Beldibi, Göynük, Çamyuva ve Tekirova mahallelerinde turistik ürün satan esnafları kapsamaktadır. Yapılan çalışmada veri toplama aracı olarak nicel araştırma yöntemi uygulanmıştır. Esnafların turizm, turistlerle ilgili tutumlarını belirlemeye yönelik 42 sorudan oluşan ve beşli Likert ölçeği kullanılarak hazırlanan anket 2017 yılı Haziran- Aralık aylarında görüşmeyi kabul eden 200 kişiye uygulanmıştır. Kemer'de esnafın turizme ilgi duyduğu, turisti misafir, dost arkadaş olarak gördüğü, turistlere gerekli saygıyı gösterdikleri ortaya çıkmaktadır. Bunun yanında esnafın yabancı turisti daha fazla tercih ettiği, turisttin ilçe ekonomisine katkı yaptığı ancak turist kalitesinin yıllar itibariyle düştüğü dolayısıyla elde edilen gelirin az olduğu belirtmişlerdir. Kemer'deki turistik ürün satan esnafının turistlerle doğrudan ilişki içinde olduğu düşünüldüğünde bu grubun turizm ve turist ile ilgili tutumları ilçe turizmini etkileyeceği söylenebilir.