Akdeniz Üniversitesi DSpace

Resim uygulamalarının hafif düzey (Retarde) özel eğitim öğrencilerinin dil becerisi gelişimine katkısı

Show simple item record

dc.contributor.author Tabak, Süleyman
dc.date.accessioned 2021-08-25T15:45:18Z
dc.date.available 2021-08-25T15:45:18Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/4127
dc.description.abstract Modern eğitimde hedeflenen; ideal toplumu oluşturabilecek ideal bireyi yetiştirmektir. İdeal birey; dönemimin gereksinimlerine göre kendi donanımını arttırarak, döneminin ihtiyaçlarının farkına verip bu ihtiyaçlar doğrultusunda kendini donatan bireydir. Bu nedenle bireylerin çocukluk yıllarından itibaren sanat eğitiminin yardımıyla kendilerini tanımalarını sağlamak ve yaşamda ihtiyaç duyacağı yeterlilikleri kazandırmayı hedeflenir. Sanatla eğitilmek çocukların algılarını ve davranışlarını olumlu gelişmesini sağlar. Bunun yanında sorun çözme becerileri, kendilerini tanıma, kendini ifade etme ve yaratıcılıklarını geliştirir. Özel Eğitim, akranlarından farklı gelişim özellikleri sahip çocukların eğitim ve öğretim ihtiyaçlarını doğrultusunda sunulan eğitim hizmetleridir. Özel eğitim öğrencileri özel eğitim nedenlerine göre görme, işitme veya farklı engel guruplarına göre sınıflandırılabilir. Özel Eğitimin başlangıcı, dünyada Itard ve Victor'la (1787-1851) ülkemizde ise 1889 yılında İstanbul Ticaret Mektebi'nde zamanın ileri gelenlerinin sağır çocuklarını eğitmek için Grati Efendi tarafından sağırlar okulunun açılması olarak kabul edilir. Sanat eğitimi, bireye estetik bir duyarlılık kazandırma sürecidir. İlk olarak Almanya`da yeni bir okul ve eğitim anlayışı arayışlarında ortaya çıkan Sanat eğitimi, çocuğun kendini keşfetme, ifade etmesini zenginleştirmeyi amaçlamaktadır. Bu durum öncelikler resim dersini etkilemiştir. Resim eğitiminden artık çocuğun yönlendirilmesi yerine onu serbest çizim ve doğaya yöneltilmesi önem kazanmıştır. Sanat eğitimi, bireyin yeteneklerini geliştirerek, izlenimlerini duygu ve düşüncelerini estetik bir çerçevede oluşturma sürecidir. İlk olarak Almanya`da yeni bir okul ve eğitim anlayışı arayışlarında ortaya çıkmıştır. Çocuğun kendini keşfetme, ifade etmesini zenginleştirmeyi amaçlamaktadır. Bu durum öncelikler resim dersini etkilemiştir. Çocuğun yönlendirilmesi yerine onu serbest çizim ve doğaya yöneltilmesi önem kazanmıştır. Görsel Sanat Dersi, eğitim bilimi, sanat, ve sanat tarihinin eğitim ve öğretimde uygulanan disiplinidir. Resim-İş dersi, MEB tarafından son yıllarda yapılan düzenleme sonrasında, Görsel Sanatlar dersine dönüştürülmüştür. Görsel sanatlar dersi uygulama ağırlıkta bir ders olmasına rağmen okullarda ders süresi 1 saat olarak işlenmektedir. Bazı okullarda buna ek olarak ''Seçmeli Görsel Sanatlar'' dersi olaraktan ders süresini 2 saat olarak işlemektedir. Okullar ders dışı saatlerde egzersiz ve yetiştirme kursları adı altında öğrencilerine görsel sanatlar dersine yönelik eğitim ihtiyacını karşılamaktadır. Aynı zamanda resmi kurumlar veya sivil kuruluşların düzenlediği resim yarışmaları ile yetenekli öğrencilerin bu alandaki başarıları pekiştirilmektedir. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Hafif Mental, Özel Gereksinimli, Dil Becerileri, Tasarım Elamanları. en_US
dc.title Resim uygulamalarının hafif düzey (Retarde) özel eğitim öğrencilerinin dil becerisi gelişimine katkısı en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Sanat ve Tasarım en_US
dc.contributor.consultantID Mehmet Sağ en_US
dc.contributor.institute Güzel Sanatlar Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account