Abstract:
Küresel turizmin gelişimi, yeni destinasyonların, bu destinasyonlara daha rahat ve hızlı ulaşım araçlarının ve genel olarak yeni turistik ürünlerin ortaya çıkması, bu ürünlerin tüketicileri olan turistler için çeşitli ve farklı seçim imkanları sunmuştur. Azerbaycan Cumhuriyeti 1991`de bağımsızlık kazandıktan sonra ülkede bulunan coğrafi özellikleri, zengin kaynakları, farklı turizm türlerinin gelişimi için potansiyelini değerlendirerek daha da geliştirmek için stratejiler uygulamaya başlamıştır.Çalışmanın amacı, Azerbaycanlı turistlerin, belirli destinasyonları tercih etmelerini sağlayan etkenleri tespit etmek, bu destinasyonları tercih etme nedenleri, özellikle destinasyon seçimine etki yapan coğrafi unsurları incelemek ve analiz etmektir. Her hangi bir destinasyonun seçimine yönelik olarak turistlerin tercihlerinin belirlenmesi, belirli ihtiyaç ve beklentileri olan turistleri daha fazla memnun etme imkanı sağlayarak, aynı zamanda bu destinasyonların pazarlanmasında, gelişiminde ve daha fazla turist tarafından tercih edilmesinde önemli rol oynamaktadır.