Akdeniz Üniversitesi DSpace

Yeni medyada medya entellektüelinin temsili

Show simple item record

dc.contributor.author Girginer, İlayda
dc.date.accessioned 2021-08-02T09:19:01Z
dc.date.available 2021-08-02T09:19:01Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/3810
dc.description.abstract "Yeni Medyada Medya Entelektüelinin Temsili" başlıklı bu tez çalışmasında bugün, medya/gazetecilik pratiklerini yeni medya ortamlarına taşıyan Cüneyt Özdemir'in yeni medya platformlarını kullanma biçimi, entelektüel ve yeni medya kavramları bağlamında ele alınmış ve entelektüelin yeni medyada nasıl temsil edildiği açıklanmıştır. İlk olarak geleneksel entelektüel tanımının dönüşümü tarihsel arka plan ele alınarak incelenmiş sonrasında entelektüel bireye ilişkin kavramsallaştırmalar değerlendirilmiş ve yeni medyanın yarattığı yeni ortamlar ele alınarak medya entelektüelinin bu ortamlardan ne ölçüde yararlandığı incelenmiştir. Yeni medyada medya entelektüelinin temsilini incelemek amacıyla Cüneyt Özdemir'in 1 Ocak -31 Ocak 2018 tarih aralığında, Web sitesi, Twitter, Facebook, Instagram ve YouTube olmak üzere beş farklı yeni medya ortamını kullanma biçimi derinlemesine görüşme ve içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Nesnel, sistematik ve nicel bir araştırma yöntemi olan içerik analizi ile Cüneyt Özdemir'in yeni ve sosyal medya platformlarında ürettiği içerikler değerlendirilmiş, özellikle hangi yeni medya olanaklarını kullandığı üzerinde durulmuş, içeriklerin sayısı ve sosyal medya kaynaklı etkileşimler incelenmiştir. Cüneyt Özdemir'in tercihi ile 5N1K yapım ekibine yöneltilen sorular, elde edilen sayısal veriler ile birlikte çalışma kapsamındaki sonuçlarının detaylı olarak incelenmesini sağlamıştır. Araştırma sonucunda, geleneksel medyaya alternatif bir medya olarak doğan yeni medyaya ait olan özellikler ile bugün medya entelektüellerinin kendilerine daha geniş alanlar yarattığı ortaya çıkmaktadır. Bu doğrultuda, daha özgür ve özgün içerikler üretilmekte, güncel olaylar anında haberleştirilmekte, yer ve zaman kavramı ortadan kalkmakta, etkileşim sayısı büyük oranda artmakta, her konu hakkında bilgi üretilmekte ve haber verme işlevi medya entelektüeli tarafından daha tarafsız bir şekilde halka sunulabilmektedir. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Yeni medyada medya entellektüelinin temsili en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Gazetecilik en_US
dc.contributor.consultantID Emel Arık en_US
dc.contributor.institute Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account