Akdeniz Üniversitesi DSpace

Mili Eğitime bağlı görev yapan öğretmenlerin rekreasyon etkinliklerine katılımlarının ve serbest zaman engellerinin incelenmesi (Antalya örneği)

Show simple item record

dc.contributor.author Dorul, Erkut
dc.date.accessioned 2021-06-03T08:22:45Z
dc.date.available 2021-06-03T08:22:45Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/3317
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, Milli Eğitim'e bağlı görev yapan Öğretmenlerin demografik özelliklerinin ve rekreasyon faaliyetleri hakkındaki bilgi düzeylerinin analiz edilerek, rekreasyon etkinliklerine katılım düzeylerinin ve katılımlarını etkileyen kısıtlayıcıların belirlenmesidir. Çalışmanın örneklemi Antalya Merkez İlçelerde Milli Eğitim' e bağlı görev yapan öğretmenlerdir. Araştırma grubunu toplam 2495 katılımcı oluşturmaktadır. Çalışmamızda, 495 kişilik örneklem grubuna demografik özellikleri ölçen anket ve serbest zaman engelleri ölçeği uygulanmıştır. Serbest zaman faaliyetlerine katılımlarına engel olan durumların belirlenmesinde, Carroll ve Alexandris (1997) tarafından geliştirilen, Türk diline adaptasyonu Karaküçük ve Gürbüz (2006) tarafından yapılan ve daha sonra Gürbüz vd. (2012) tarafından yapı geçerliliği analiz edilen "Serbest zaman engelleri ölçeği" yer almaktadır. Serbest zaman engelleri alt boyutları olarak; birey Psikolojisi, Bilgi Eksikliği, Tesis, Arkadaş Eksikliği, Zaman, İlgi Eksikliği açısından incelenmiştir. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde SPSS 18 istatistiksel paket program kullanılmıştır. İstatistiksel analizde frekans dağılımları, tanımlayıcı istatistikler, Mann Whitney U testi ve Kruskal Wallis testlerinden yararlanılmıştır. SPSS 18.0paket programı kullanılmıştır. Katılımcıların Serbest zaman engelleri ölçeği ve alt boyutlarından aldığı puanlar incelendiğinde; en önemli Serbest zaman engeli olarak zaman gösterilmektedir. Çalışmamızda, rekreatif etkinliklere katılımlarda haftada 4 saat ve altı zaman ayıranların oranı %67.5' le ilk sıradadır. Ayrıca; tesisler, bilgi eksikliği, arkadaş eksikliği, birey psikolojisi, ilgi eksikliği gibi sorunlar ve ek olarak maddi yetersizlik de serbest zaman engelleri bakımından öne çıkmaktadır. Rekreasyonun sadece eğlence amaçlı etkinlikler olmadığı, sportif, kültürel, dinlenme anlamında da önemli bir yer tuttuğu göz önüne alınınca; öğretmenlerimizin mesleki durumları gereği özellikle sportif etkinliklere katılmalarının faydalı olacağını unutmamalıyız. Ancak bulgulardan bunun yeterince olmadığı görülmektedir. Unutulmamalıdır ki; yenilenme yeniden yaratılma anlamı taşıyan rekreasyon etkinlikleri, çalışma verimi ve insanı mutlu etme özellikleri bakımından da çok önemlidir. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Rekreasyon, Zaman, Tesis, Serbest Zaman Engelleri, Milli Eğitim, Birey Psikolojisi en_US
dc.title Mili Eğitime bağlı görev yapan öğretmenlerin rekreasyon etkinliklerine katılımlarının ve serbest zaman engellerinin incelenmesi (Antalya örneği) en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Spor Yöneticiliği en_US
dc.contributor.consultantID M. Haluk Çerez en_US
dc.contributor.institute Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account