Akdeniz Üniversitesi DSpace

Anaokulu öğretmenlerinin okuldaki stres belirtileri, stres kaynakları, bu stres kaynakları ile başa çıkma yolları ve yaşadıkları örgütsel stresin performanslarına etkisi nedir?

Show simple item record

dc.contributor.author Ömeroğlu, Miray
dc.date.accessioned 2020-12-29T11:43:17Z
dc.date.available 2020-12-29T11:43:17Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/2497
dc.description.abstract Bu tez çalışmasında anaokulu öğretmenlerinin okuldaki stres belirtileri, stres kaynakları, bu stres kaynakları ile başa çıkma yolları ve yaşadıkları örgütsel stresin performanslarına etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Bu çalışma tarama modelindedir. Veri toplama aracı olarak Pehlivan (1993) tarafından geliştirilmiş olan Likert türü beşli dereceleme ölçeği kullanılmıştır. Antalya ili merkez ilçelerinde görev yapan 326 okul öncesi öğretmeni araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Veriler SPSS 22 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda; okul öncesi öğretmenlerinin stres kaynaklarına ilişkin işsel kaynaklı stresin, bireysel kaynaklı strese göre kendilerinde daha çok stres yarattığını, anasınıfı öğretmenlerinin anaokulu öğretmenlerine göre yaşadıkları stresin daha çok işsel kaynaklı olduğunu, gerginlik, yorgunluk ve uyuma isteği ifadelerinden oluşan psikolojik stres belirtilerini, fizyolojik stres belirtilerine göre daha çok gözlediklerini, yaşadıkları örgütsel stresin performanslarına etkisinin az düzeyde olduğu ve örgütsel stresle başa çıkmada sosyal destek aramayı, sorunla mücadeleye göre daha çok tercih ettiklerini belirtmişlerdir. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Stres, Okul öncesi, Öğretmen en_US
dc.title Anaokulu öğretmenlerinin okuldaki stres belirtileri, stres kaynakları, bu stres kaynakları ile başa çıkma yolları ve yaşadıkları örgütsel stresin performanslarına etkisi nedir? en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Eğitim Yönetimi ve Denetimi Programı en_US
dc.contributor.consultantID Ali Sabancı en_US
dc.contributor.institute Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account