Özet:
İçinde bulunduğumuz yüzyılda bilgi ve iletişim teknolojileri neredeyse hayatın her alanında kullanılmaktadır. Bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili içerikler de vazgeçilmez ders materyalleri haline gelmiştir. FATİH Projesi, eğitim ve öğretimde fırsat eşitliğini sağlamak, okullarımızdaki teknolojiyi iyileştirmek ve bilişim teknolojilerinin derslerde etkin kullanımını sağlamak için önemli bir proje olarak değerlendirilebilir. Bu tez çalışmasında, FATİH Projesi kapsamındaki okullarda bilişim teknolojilerinin kullanımının sınıf yönetimi açısından değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu çalışma da nitel araştırma yöntemi uygulanmış ve görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Antalya ilinde FATİH Projesi kapsamında etkileşimli tahta ve tablet bilgisayar teknolojileri dağıtılan okullarda görev yapan on beş öğretmen oluşturmaktadır. Yarı yapılandırılmış görüşme formundaki açık uçlu sorular ile elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi kullanılarak analiz edilmiş, kodlar yapılarak temalar elde edilmiş, bulgulara yönelik yorumlar yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; öğretmenlerin etkileşimli tahta teknolojisini derslerinde sıklıkla kullandıkları, ders plan, program ve etkinliklerine dahil ettikleri görülmektedir. Öğretmenler, etkileşimli tahta ile çoğunlukla konu anlatımı, sunum gösterme ve video izletme etkinlikleri yapmaktadırlar. Öğretmenler etkileşimli tahta teknolojisinin kendilerine zamandan tasarruf sağladığını ve zamanı daha etkin kullandıklarını belirtmektedirler. Öğretmenlerin çoğunluğu etkileşimli tahtanın, sınıf içerisinde iletişimi arttırdığını, sınıf atmosferini olumlu etkilediğini ve öğrencinin güdülenmesini sağlayarak derse katılımını arttırdığını belirtmişlerdir. Araştırmadan elde edilen diğer bulgular ise; teknik arızalardan dolayı derste zaman kaybı yaşanması, içeriklerin yeterli bulunmaması, tablet bilgisayarların öğrenciler tarafından dersin amacı dışında kullanılması, etkileşimli tahtaların dersliklerin farklılıklarından dolayı kullanım zorluğu olarak belirlenmiştir. Sonuç olarak; etkileşimli tahta kullanılarak yapılan interaktif uygulamaların sınıf yönetimi açısından geleneksel öğretim modellerine göre daha olumlu katkılar sağladığı söylenebilir. Tablet bilgisayarların ise pilot okullardaki uygulamalarında amaca uygun olarak kullanılamadığı anlaşılmaktadır. Bu nedenle tablet bilgisayarlarının etkinleştirilebilmesi için dersin kazanımlarına uygun içeriklerin tasarlanması ve öğrencilerin ilgilerini çekebilecek nitelikte sunulması gerekmektedir.