Özet:
Bu araştırmanın amacı, Antalya'da yaşayan yabancı uyruklu aile çocuklarının karşılaştığı sorunları (Özel Uluslararası Rus Okulu Örneği özelinde )tespit ederek, bu sorunlara dair çözüm önerileri geliştirmektir. Bu çalışma, yabancı uyruklu aile çocuklarının eğitim bağlamında karşılaştığı sorunların tespiti ile bu sorunların çözümüne yönelik öneriler geliştirilmesi bakımından önemlidir. Araştırma "Antalya'da yaşayan yabancı uyruklu aile çocuklarının eğitim-öğretim sürecinde karşılaştığı eğitim sorunları nelerdir?" sorusuna cevap aramaktadır. Bu araştırma, tarama modelli betimsel bir çalışmadır. Araştırmada anket ve görüşme tekniği kullanılarak elde edilen veriler, içerik analizi yöntemine göre düzenlenmiştir. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından anket geliştirilmiştir. Anket veli ve öğrenci için uzman görüşünde 3 dilde (Türkçe, İngilizce ve Rusça) ayrı ayrı geliştirilmiştir. Her iki anket de iki bölümden oluşmaktadır. Veli anketindeki birinci bölüm aile ile ilgili bilgiler, ikinci bölüm eğitim-öğretim ile ilgili, öğrenci anketindeki birinci bölüm kişisel, ikinci bölüm eğitim-öğretim ile ilgili bilgiler olmak üzere düzenlenmiştir. Çalışma grubu, gönüllük esasına dayalı kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemine göre belirlenmiştir. Çalışma grubunu, Antalya'da 2011- 2012 yılı eğitim ve öğretim yılında Özel Uluslararası Antalya Rus Okulu'nda okuyan 96 öğrenci ve aynı okulda okuyan 102 öğrenci velisi oluşturmaktadır.