Özet:
Bu araştırmanın amacı, İngilizce dersinde ayırt edicilik ilkesine dayalı öğretim tasarımı uygulamasının öğrencilerin akademik başarıları ve derse yönelik tutumları üzerindeki etkilerini incelemektir. Çalışmada ön-test son-test kontrol gruplu yarı deneysel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2013-2014 eğitim öğretim yılında Antalya ili Döşemealtı ilçesinde öğrenim görmekte olan 5. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise Ilıcaköy Ortaokulunun 5. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. 5/A sınıfı deney grubu, 5/B sınıfı kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Deney ve kontrol gruplarından her birinde 20 öğrenci bulunmaktadır. Araştırmada kullanılan veri toplama araçları, İngilizce dersine yönelik akademik başarı testi, tutum testi, gözlem ve görüşme formlarıdır. Bu araçlardan elde edilen verilerin analizi SPSS 18 programında, bağımsız gruplar için t-testi kullanılarak yapılmıştır. Araştırma için 5. sınıf ''My Daily Routine'' ve ''My Town'' üniteleri seçilmiştir. Deney grubunda ayırt edicilik ilkesine dayalı öğretim tasarımı uygulanırken, kontrol grubunda öğretmen kılavuz kitabında yer alan etkinliklere dayalı olarak ders işlenmiştir. Araştırma test uygulamaları ve ders etkinlikleri dahil 8 hafta sürmüştür. Araştırmanın sonucunda, İngilizce dersi 'My Daily Routine' ve 'My Town' ünitelerinin öğretiminde, ayırt edicilik ilkesine dayalı öğretim tasarımı kullanımının, öğrencilerin akademik başarısını ve derse olan tutumları olumlu yönde etkilediği tespit edilmiştir.