Özet:
Bu tezde Akademisyenlerin E-Ticareti Mesleki Ve Gündelik Yasamlarındaki Kullanım Düzeylerinin Arastırılması: Akdeniz Üniversitesi Örnegi ele alınmıstır. Çalısmada mekan olarak Akdeniz Üniversitesi seçilerek anket uygulanmıstır. Çalısmanın amacı bilgi toplumunda en önemli görevlerden birini üstlenen üniversitelerde e-ticaret'in kullanıma oranının incelenmesidir. Degerlendirmelerde akademisyenlerin bilgisayar ve internet kulanım oranları, hangi amaçlarla kullandıkları, fakültelere, yaslarına, cinsiyetlerine ve unvanlarına göre e-ticareti kullanım farklılıkları ortaya çıkarılmaya çalısılmıstır. Internet'ten alısveris yapıp yapmadıkları, ne tür ürünler satına aldıkları, yapmıyorlarsa niçin yapmadıkları arastırılmıstır. Ayrıca internet bankacılıgını kullanım düzeyi arastırılmıstır. Veriler; akademisyenlere birebir görüserek ve mail yoluyla toplanmıstır. Hazırlanan anketler 1623 akademisyenden 300'üne ulastırılmıs ve 250 tanesi geri dönmüstür. Verilerin degerlendirilmesinde SPSS 13.00 istatistik paket programı kullanılmıstır. Arastırma sonuçlarına göre akademisyenlerin çogu bilgisayar basında 3-4 saatini geçirmekte, yine 90 dakikadan fazla zaman geçirmektedirler. Internet üzerinden fatura, borç ödeyenlerin sayısı ödemeyenlerden fazladır. Internet'te alısveris yapmayan akademisyenlerin sayısı, yapanların sayısından daha fazladır. Internet'te alısveris yapan tüketiciler en çok Hizmet (Seyahat, Elektronik Bankacılık, Emlak ,Sigorta?), yine buna yakın bir oranda da kitap ve CD satın almaktadırlar.