dc.contributor.author |
Okudan, Kadriye |
|
dc.date.accessioned |
2020-10-01T11:33:31Z |
|
dc.date.available |
2020-10-01T11:33:31Z |
|
dc.date.issued |
2004 |
|
dc.identifier.uri |
http://acikerisim.akdeniz.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/1593 |
|
dc.description.abstract |
"Kitle iletişim Araçlarının Oy Verme Davranışına Etkisi; Genç Parti Örneği" başlıklı bu tez, kitle iletişim araçlarının etkin bir şekilde kullanılmasıyla birlikte seçim dönemlerinde partilerin yaptıkları propaganda faaliyetlerinde yaşanan değişimleri ve bunun oy verme davranışı üzerindeki etkisini Genç Parti örneği çerçevesinde değerlendirmektedir. Son yıllarda seçim kampanyaları ve siyasal propaganda faaliyetlerinin siyasal pazarlama olarak adlandırılan ve özellikle serbest Pazar ekonomisi ilkelerinin ve kavramlarının geçerli olduğu faaliyetlere dönüştüğünü görmekteyiz. Partilerin birbirine benzediği, parti bağlarının giderek zayıfladığı bir sistemde liderlerin önemi artarken, seçimlerde partilerin programlarından ve ideolojilerinden çok liderlerinin imajları ve söylemleri ön plana çıkmıştır. Bu durum siyasal süreçte kitle iletişim araçlarının önemini arttırmıştır. Bunların yanı sıra medya sektöründe görülen tekelleşme eğilimleri siyasal süreci olumsuz etkilemekte ve demokrasiye zarar vermektedir. 3 Kasım 2002 Genel seçimine katılan Genç Parti, yeni kurulan bir parti olarak aldığı % 7.25 oranındaki oy ile önemli bir başarı elde etmiştir. Lideri Türkiye'nin önemli medya tekellerinden birinin sahibi olan Genç Parti'nin başarısı, siyasetin ve siyasal propagandanın gelecekte alacağı yönü konusunda önemli ipuçları vermektedir. Ayrıca Türkiye'de 1980'lerden sonra oluşmaya başlayan medya tekellerinin siyaset üzerindeki etkisini açık bir şekilde göstermektedir. |
en_US |
dc.publisher |
Akdeniz Üniversitesi |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
en_US |
dc.title |
Kitle iletişim araçlarının oy verme davranışına etkisi; Genç Parti örneği |
en_US |
dc.type |
masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Kamu Yönetimi |
en_US |
dc.contributor.consultantID |
Bilgi Küçükcan |
en_US |
dc.contributor.institute |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |