dc.contributor.author |
Kayapınar, Umut |
|
dc.date.accessioned |
2020-09-29T14:48:06Z |
|
dc.date.available |
2020-09-29T14:48:06Z |
|
dc.date.issued |
2006 |
|
dc.identifier.uri |
http://acikerisim.akdeniz.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/1536 |
|
dc.description.abstract |
Çalışma ?Günümüz Resminde Kaligrafik Çağrışımlı Organik Formların Çizgi ve RenkAçısından İrdelenmesi? konusu ile sınırlı tutulmuştur. Bu tez hem kuramsal hem de uygulamaolarak ele alınmıştır. Tez çalışmasının kuramsal kısmı üç bölümden oluşmaktadır.Birinci bölümde kaligrafinin tarihsel gelişim serüveni hakkında bilgi verilmektedir.Aynı zamanda kaligrafinin tanımlarını literatür taraması sonucu elde edilen verilerderlenmiştir ve değerlendirilmiştir. Bu bağlamda resim sanatının modernleşme çabalarınıngörülmeye başladığı 18. yüzyılın sonları ve 19. yüzyılın başları ile birlikte sanat alanındayenilikler arayan sanatçılar doğu kültürüne yönelmişlerdir. Buradan Uzakdoğu ve İslamkaligrafisi resim sanatında kendisine yer bulmuştur.Kaligrafik anlayışın resim sanatında nasıl yer aldığına değinilen bu bölümde,kaligrafik anlayışın estetik değerleri ile birlikte kompoze edilişindeki değerlere değinilmiştir.Ayrıca resim sanatında tez kapsamında kaligrafik anlayışta çalışan sanatçıların bu konuyunasıl ele aldıklarına ve nasıl bir anlayış sergilediklerine örneklerle yer verilmiştir.İkinci bölümde resim sanatını temel plastik elemanlarından olan organik form, renk veçizgiye değinilmiştir. Bu bağlamda tanımlanmış, psikolojik etkileri araştırılmıştır ve resimsanatında nasıl ele alındığı araştırılmıştır.Üçüncü bölümde ise tezin uygulama kısmından çıkarılan sonuçlar ve ortaya çıkanyapıtlara yer verilmiştir. Resimlerde genel olarak doğadan herhangi bir çıkış noktasıaramadan, resimleri kendi düş gücüne dayalı olarak çalışılmıştır. Çalışmalar sırasındakompozisyonun gerektirdiği kaligrafik anlayışa bağlı olarak rastlantısal oluşumlara yerverilmiştir. Böylece boyanın heyecan verici biçimlere dönüştürülmesi ile ilgilenilmiştir. Birresmin oluşumunda yaşanan heyecanlar, ortaya çıkan sürprizler, resmin organik gelişimisırasında teknik bir yeterliliği de beraberinde getirmiştir. Çünkü teknik, yalnızca malzemeninkullanımı değildir. Teknik, aynı zamanda sanatçının kendine özgü sanat düşüncesiningerçekleşme aşamasıdır. |
en_US |
dc.publisher |
Akdeniz Üniversitesi |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.title |
Günümüz resminde kaligrafik çağrışımlı organik formların çizgi ve renk açısından irdelenmesi |
en_US |
dc.type |
masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Resim |
en_US |
dc.contributor.consultantID |
Ilgaz Özgen Topçuoğlu |
en_US |
dc.contributor.institute |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |