Özet:
Sporun ekonomik ve siyasi bir güç olduğu, yönetim stratejilerinin rekabet ve serbestpiyasa ekonomisinin her basamağında geçerli olduğu günümüz ticari koşullarında spor kurumve kuruluşları yönetimlerinin her aşamasında verimliliklerini ve kitleler üzerindeki etkileriniarttırmak için, yönetim stratejilerini en verimli şekilde kullanmak amacındadırlar. ToplamKalite Yönetimi, son yıllarda kurumsal kimlik ve sistem yönetimi çalışmalarında gelişmesağlayan ve yönetim basamaklarında olumlu etkiler üretebilen, etkin bir güce sahiptir.Global dünyada olduğu gibi, ülkemizde de spor olgusu ekonomik bir sektör halinegelmiş ve yönetimsel çeşitlenmesi ile spor sektörü, spor yöneticileri tarafından idare edilen biralan haline gelmiştir. Spor, ekonomi, sağlık ve yönetim gibi çok geniş bir alandauygulanabilen Toplam Kalite Uygulamaları ise özellikle yönetimsel süreçlerde önemli birköşe taşı olmuştur. Planlama, uygulama, kontrol ve düzeltme stratejilerinin bir parçası olduğuToplam Kalite Yönetimi kurumların yönetim faaliyetlerini gerçekleştirmelerinde kolaylıksağlamaktadır.Hazırlanan bu çalışmada, Antalya ili spor kurum ve kuruluşlarında çalışmakta olanspor yöneticilerinin Toplam Kalite Yönetimine bakış açıları üzerine bir araştırma yapılmış veAntalya ilinde yaşayan 70 kişiye anket uygulaması yapılmıştır. Araştırmanın en önemli kısmıolan anket uygulaması ile Spor Yöneticilerinin demografik, yapısal ve olgusal profiliçıkartılmış, bakış açısının ortaya konması için de anket verilerinden faydalanılarak SporYöneticilerinin demografik özelliklerine göre, Toplam Kalite Uygulamaları çalışmalarınınyönetim sürecini hangi şekilde etkilediği ortaya çıkmıştır.Ankete katılan bireylerin görev yaptıkları kuruluşların büyük çoğunluğunda kaliteyönetim sisteminin uygulanmadığı dolayısıyla ilimizde mevcut bulunan spor kulüplerininToplam Kalite Yönetimi yapmadıklarını ortaya çıkartmıştır. Ankete katılan kamu ve özelsektörde çalışan bireylerin tamamına yakınının cinsiyetlerine göre kalite tabanlı bir değişimve yenilenme konusunda kendilerini hazır hissettikleri belirlenmiştir.Ankete katılan kamu ve özel sektörde çalışan bireylerin cinsiyetlerine göre çalıştıklarıkurum/kuruluş'un kamuda büyük oranda, özel sektörde daha düşük bir oranda temel politikave hizmet stratejisi konusunda yeterli olmadığını düşünmektedirler.Ayrıca bayan spor yöneticilerinin yeniliklere ve hizmet pazarlamasına erkekmeslektaşlarından daha açık oldukları açık bir şekilde görülmektedir