Özet:
Turizm sektörü, son dönemlerde yaşanan ekonomik, sosyal ve siyasal gelişmeler nedeniyle rekabetin en fazla yaşandığı sektörlerden birisidir. Rekabet stratejisi, değişen bu rekabetçi çevrede firmaların başarısını etkileyen önemli bir kavramdır. Bu çalışmanın amacı, turizm sektöründe faaliyetlerini sürdüren seyahat acentalarında uygulanan rekabet stratejilerini ve bu stratejilerin firma performansı üzerinde yapmış olduğu etkiyi değer zincirinde yer alan değişkenlerle birlikte belirlemeye çalışmaktır. Bu amaçla çalışma kapsamına, turizm sektöründe faaliyetlerini sürdüren A grubu seyahat acentaları dâhil edilmiştir. Birçok rakip işletme ile aynı pazarı paylaşan seyahat acentalarının rekabet üstünlüğü sağlamaları ve sağladıkları bu rekabet üstünlüklerini devam ettirmeleri ürün ve hizmet kalitesi, maliyet azaltma ve yenilik yaratma gibi rekabet gücü unsurlarını ellerinde bulundurmalarına bağlıdır. Aynı zamanda işletmenin faktör ve talep koşulları, bağlı ve destek endüstrileri, uyguladıkları stratejiler ve devletin piyasadaki rolü de seyahat acentalarının rekabet üstünlüğü sağlamalarında önemli olan diğer faktörler arasında yer almaktadır.