Özet:
Turizm hizmetleri, endüstriyel ve dayanıklı mallardan farklı olarak, fiziksel olarak elle tutulup gözle görülemez ve satıldığı an denenemez niteliktedir. Turizm' de sunulan hizmetler, bulunduğu yerden uzakta ve sunulduğu zamandan daha önce rezerve edilir niteliktedir. Dolayısıyla müşteriler satın almak istedikleri hizmetler hakkında daha önceden bilgi edinmek isterler. Turizm, bilgi ihtiyacı yoğun olan bir aktivitedir ve gelişmekte olan enformasyon teknolojilerinin ve iletişim sistemlerinin desteğine ihtiyaç duyar. Günümüzde önemi gittikçe artan ve yaygın olarak kullanılan internet, turizm işletmelerine uluslararası ticarette karşılaşılan bir çok engeli ortadan kaldırarak, sınırsız bir dünya sunmaktadır. Seyahat acentalannın elektronik işletmelere dönüşmesi ile internet seyahat işletmelerin pazarlama fonksiyonunda da etkin rol oynamaya başlamıştır. Çalışmanın ilk bölümü, internetin genel olarak tanımı ve elektronik ticaret uygulamalarının genel özelliklerini içermektedir. İkinci bölüm ise seyahat acentalannda kullanılan elektronik ticaret uygulamalarını kapsamaktadır. Bu bölümde, internet, merkezi rezervasyon sistemleri ve kablosuz iletişim teknolojilerinin kullanımı karşılaştınlmıştır. Çalışmanın son bölümü ise Fethiye bölgesindeki seyahat acentalannda yapılan alan çalışmasını kapsamaktadır.