dc.contributor.author |
Yılmaz, Yusuf |
|
dc.date.accessioned |
2020-08-13T12:33:04Z |
|
dc.date.available |
2020-08-13T12:33:04Z |
|
dc.date.issued |
2001 |
|
dc.identifier.uri |
http://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/1039 |
|
dc.description.abstract |
Turizmin hassas ve her an değişebilen yapısı itibariyle ülkelerin kötü imajları, ekonomik ve politik sorunları ülke içindeki destinasyonlan da olumsuz etkilemektedir. Turizmin değişen yapısıyla birlikte, ülke imajı yerine ürün ve marka imajı gelişmektedir. Böylece ülkelerdeki olumsuz gelişmelerin destinasyonlara daha az olumsuz etki etmesi amaçlanmaktadır. Türkiye'nin mevcut birçok sorunu varken, Türkiye'nin en büyük turizm merkezlerinden olan Antalya' nın Türkiye yapısı içerisinde değil de Antalya olarak bir imaj, hatta marka olması daha faydalı olacaktır. Böylece Türkiye merkezli olumsuz gelişmeler Antalya turizmini daha az etkileyebilecektir. Antalya işletme ve yatırım belgeli tesisleriyle turistlere hizmet veren bir turizm şehridir. Yine Antalya'da çok sayıda seyahat acentesi merkez veya şube olarak turistlere hizmet vermektedir. Turistler Antalya'ya genellikle yaz aylarında ve havayoluyla gelmektedir. Almanya yurtdışına en çok turist gönderen ülkelerden biridir. İki Almanya' nın birleşmesiyle artan işsizlik ve ekonomideki durgunluk bile bu isteği azaltamamıştır. Almanlar en çok İspanya'ya tatile gitmekle birlikte çevre bilinçleri de artmaya devam etmektedir. Bozulmamış bir çevre, temiz denizler Almanların tercihinde etkili olabilmektedir. Almanlar genellikle yaz aylarında yoğun olarak tatile çıkmakta ve kumsalları tercih etmektedir. Ekonomik zorluklar seyahat sürelerini azaltmaya başlamıştır. Almanya'da son yıllarda seyahat şirketlerinde birleşmeler başlamış ve birleşen bu şirketler kartelleşmiş bir yapıyı oluşturmuştur. Alman yurtdışı turizmi için gelecekten beklentiler genellikle iyimserdir. Antalya Türkiye turizminin en önemli merkezlerinden biridir. Bu çalışmada Antalya' nın turistik arz ve talep yapısı incelenmiş, Antalya'nın en büyük turistik pazarını oluşturan Alman pazarının yapısı, özellikleri irdelenmeye çalışılmıştır. Antalya' daki turistik tesislerin pazarlama stratejilerini, Alman pazarını kapsamlı bir şekilde inceleyerek şekillendirmeleri faydalı olacaktır. Çalışmada Antalya'nın arz ve talep yapısıyla ilgili rakamsal bilgiler eşliğinde Antalya pazarının yapısı tespit edilmeye çalışılmıştır. Yine Alman pazarı için yapılan bazı araştırmaların verileri ışığında Alman pazarı ayrıntılarıyla incelenmeye çalışılmıştır. Şüphesiz çalışma yeterli olmayabilir. Ancak Antalya'nın turizm sektörüne bir ışık tutması açısından faydalı olabilecektir. |
en_US |
dc.publisher |
Akdeniz Üniversitesi |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.title |
Antalya'nın Alman turizm pazarının yapısı, sorunları ve çözüm önerileri |
en_US |
dc.type |
masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Turizm |
en_US |
dc.contributor.consultantID |
İ. Serdar Tetik |
en_US |
dc.contributor.institute |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |