Akdeniz Üniversitesi DSpace

LGS Matematik sorularının math taksonomisi ve öğrenme alanlarına göre incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Pehlivan, İlgin
dc.date.accessioned 2024-12-05T09:57:54Z
dc.date.available 2024-12-05T09:57:54Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/7722
dc.description.abstract Bu araştırmanın Bu araştırmanın amacı, 2018 yılı ile 2022 yılları arasında LGS sınavında sorulan 100 adet matematik sorusunun, MATH taksonomisi kategori ve gruplarına ve öğrenme alanlarına göre analizinin yapılmasıdır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman inceleme tekniği kullanılmıştır. Veri analizinde frekans, yüzde hesapları ve ki-kare testi kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre, LGS sınavı matematik sorularının en fazla "Sayılar ve İşlemler" ile "Cebir" öğrenme alanlarında olduğu tespit edilmiştir. LGS sınavı matematik sorularının öğrenme alanlarına göre dağılımında yıllara göre anlamlı bir fark olduğu görülmüştür. Araştırma sonuçlarına göre LGS sınavı matematik sorularının MATH taksonomisi grup ve kategorilerine göre analizinde, en fazla B ve C gruplarından soruların yer aldığı ve bu gruplardan da en çok B2 "Yeni Durumlara Uyarlama" ve C2 "Çıkarımlar, Tahmin ve Karşılaştırmalar" kategorilerinde yer aldığı tespit edilmiştir. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject LGS, Math taksonomisi, Öğrenme alanı en_US
dc.title LGS Matematik sorularının math taksonomisi ve öğrenme alanlarına göre incelenmesi en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department İlköğretim Matematik Eğitimi en_US
dc.contributor.consultantID Eken, Zeynep en_US
dc.contributor.institute Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster