Akdeniz Üniversitesi DSpace

Uzaktan eğitim sürecine ilişkin ortaokul öğretmenlerinin görüşleri

Show simple item record

dc.contributor.author Qorqmaz, Assen
dc.date.accessioned 2024-03-01T13:06:24Z
dc.date.available 2024-03-01T13:06:24Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/7364
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı bir ortaokulda uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin görüşleri ortaya çıkarmaktır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırmaya amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum örneklemesi ile belirlenen Konyaaltı ilçesinde görev yapan 10 öğretmen katılmıştır. Araştırma nitel araştırma desenlerinden durum çalışması desenindedir. Bu nedenle araştırmada veri toplamak amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmış, görüşme tekniği kullanılmış ve veriler betimsel ve içerik analizi tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırmada elde edilen tüm veriler kodlanmış, araştırmanın amacına uygun olarak çeşitli boyutlar ve bu boyutlara uygun temalar belirlenmiş, belirlenen temalar özetlenerek yorumlanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; Katılımcıların çoğunluğu Covid-19 pandemisi ile birlikte uzaktan eğitimin öneminin ve etkinliğinin arttığını ifade etmiştir. Daha önce uzaktan eğitimin niteliği ve niceliği tartışılırken, pandemi ile birlikte uzaktan eğitim bir fırsat olarak değerlendirilmeye başlanmıştır. Devlet ortaokullarında uzaktan eğitim uygulamalarında karşılaşılan sorunlar, farkındalık düzeyi, avantajlar özellikle pandemi sürecinde yaşanan mevcut durum değerlendirilmiş ve bazı çözüm önerileri sunulmuştur. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Uzaktan eğitim sürecine ilişkin ortaokul öğretmenlerinin görüşleri en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Eğitim Bilimleri en_US
dc.contributor.consultantID Gök, Ramazan. en_US
dc.contributor.institute Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account